Неочаквано Sony съобщи за споразумение с основния си конкурент на пазара за игри – корпорацията Microsoft. Двете компании ще развиват съвместно облачните игри, като се предполага, че са провокирани от навлизането на Google на този пазар със Stadia.
Някои онлайн услуги за PlayStation ще бъдат прехвърлени в облачната платформа Azure на Microsoft, съобщи Блумбърг. Това се случва след като в продължение на седем години Sony разработваше собствена стрийминг услуга за игри, но не пожъна големи успехи с нея.
Служителите на подразделението за PlayStation – Sony Interactive Entertainment (SIE) – са останали буквално потресени от новината за споразумение с Microsoft. Две десетилетия те конкурират ефективно Microsoft на пазара за геймърски конзоли, оценяван на 38 млрд. долара.
Преговорите с Microsoft са започнали още през миналата година и са водени от висшето ръководство на Sony в Токио, практически без участие на подразделението PlayStation. След обявяване на партньорството мениджърите на SIE трябвало да успокояват служителите, че то няма да повлияе на плановете за PlayStation 5.
Sony и други технологични компании научиха труден урок. Водещите световни доставчици на облачни услуги стават все по-влиятелни и ако компании като Sony не влагат милиарди долари годишно в центрове за данни, сървъри и мрежово оборудване, те ще изостанат в надпреварата.
Какви “козолите” бе човек – искаш да кажеш “козлите”, макар че изразът си е “да избиеш рибата”.
Google показа нова стрийминг услуга, която може да убие козолите. Съвсем нормално е двете компании да обединят усилията си да си запазят лидерските позиции на гейминг пазара.