Китайски ТВ брандове догонват Samsung и LG

Под 50 млн. броя е световният пазар на телевизори през първото тримесечие (фото: CCO Public Domain)

Водещите ТВ брандове в света са доставили малко под 50 милиона телевизора в периода януари-март 2019 г., сочи доклад на анализаторската компания WitsView, която се явява подразделение на TrendForce.

Доставките на телевизори намаляват спрямо предходното тримесечие с почти една четвърт, но на годишна база – спрямо периода януари-март 2018 г. – се покачват леко, с 0,5%, отчитат анализаторите.

Корейските брандове остават лидери на пазара, но производителите от Китай засилват позициите си, благодарение на предимства в цената, и вече доближават Samsung и LG.

Под натиск от конкурентите, който доведе до спад на печалбите в ТВ индустрията, южнокорейските компании се фокусираха върху по-рентабилните телевизори. Samsung поставя ударението върху високо-класните QLED телевизори, докато LG разширява линията от OLED модели.

Изместването на фокуса към премиум сегмента неминуемо се отразява на продажбите. Samsung остава най-големият производител на телевизори, но регистрира спад от 21,2% в периода януари-март, в сравнение с предходното тримесечие, и с 5,8% на годишна база. Подобна е ситуацията и при LG, където спадът е съответно 22,6% и 7,1%.

Китайската TCL, която зае трето място през 2018 г., съкращава дистанцията от LG до само 1 млн. телевизора за периода януари-март 2019 г. През тримесечието компанията е доставила на пазара 5,69 млн. телевизора, бележейки ръст от 9% и 43% съответно спрямо предходното тримесечие и на годишна база.

Традиционно силните китайски брандове Hisense и Skyworth са продали по около 3 и 2,35 млн. телевизора, което им отрежда съответно четвърто и шесто място в рейтинга. Те регистрират спад, в сравнение с четвъртото тримесечие на 2018 г., и докато Skyworth запазва положителната динамика (+6,8%) на годишна база, Hisense отстъпва със същия процент.

Xiaomi, която в края на 2018 г. беше на шесто място в света, сега пробива в Топ 5. През тримесечието компанията е продала 2,85 млн. телевизора, или с 94% повече на годишна база.

Японската корпорация Sony има най-лоша динамика сред водещите производители. В периода януари-март тя е доставила на пазара 2 млн. телевизора, в сравнение с 3,9 млн. в предходното тримесечие, коeто е спад от 46,2%. На годишна база продажбите на Sony са намалели с 16,7% през тримесечието.

Коментари по темата: „Китайски ТВ брандове догонват Samsung и LG”

добавете коментар...

  1. До :)

    Телевизорите на Philips са 100% TLC, купувай.

  2. :):)

    Само не разбрах защо на снимката централно място заема дистанционното на Apple TV при положение, че става въпрос за китайски телевизори. Толкова ли ви беше трудно да намерите някоя снимка нa ТВ?

  3. :)

    Много ме е яд, че в BG не се продава TCL. Тогава никой няма да погледне премиум моделите на другите марки.

Коментар