Изтичането на корпоративни данни от облака е провокирано основно от човешкия фактор, твърди изследване на Лаборатория Касперски, проведено на фона на нарастваща популярност на клауд услугите.
Облакът позволява на компаниите да пестят средства от внедряване на локални инфраструктури и услуги на специалисти по обслужване на оборудването. От друга страна, в организациите възникват опасения за това доколко сигурно е да съхраняват данните си в облака.
Според проучването на Лаборатория Касперски, около 9 от всеки 10 изтичания на данни от облака, т.е. приблизително 90%, са резултат от човешки фактор. Едва 1 от всеки 10 (около 11%) изтичания на информация от облака е причинено от действия на доставчика на услугите.
На този фон само една трета (33%) от компаниите в света се опасяват от възможни киберинциденти в ИТ инфраструктурата. По-малко от половината (47%) компании пък са внедрили специализирани решения за защита на облачните инфраструктури.
Вероятно мениджърите смятат, че отговорността за защитата на облачните услуги лежи на плещите на доставчиците, или пък се заблуждават, че защитните решения за крайни устройства са способни да ги предпазят от заплахите в облака, коментира Лаборатория Касперски.
егати поръчковият материал.