Докато автомобилите бързо преминават към задвижване от батерии, при самолетите и други летящи превозни средства подобен преход изисква повече време. Да, вече сме виждали различни концепции и дори прототипи на летящи возила с батерии, но те имат много ограничен полет.
Илон Мъск, основател и шеф на компанията за електромобили Tesla, смята, че съвсем скоро – след около пет години – ще се появят батерии, които могат да задвижват самолети.
На въпрос в Twitter възможно ли е в момента да бъде създаден електрически самолет Мъск отговаря, че такъв самолет би бил твърде ограничен по отношение на полета, но това ще се промени през следващите години, когато плътността на енергията в батериите се увеличи.
Мъск припомня своя прогноза отпреди 10 години, че литиево-йонните батерии могат условно да станат равни на авиационния керосин, когато енергийната им плътност достигне 400 ватчаса на килограм. Сега този показател е малко над 300 Втч/кг.
Според шефа на Tesla, ще са необходими пет години, за да достигнат батериите желаната енергийна плътност. Разбира се, като се има предвид, че самолетите се проектират много по-дълго отколкото колите, наличието на подобни батерии все още не означава, че след пет години ще имаме електрически самолет.
Стига сте ни занимавали с безграмотните тъпотии на този циркаджия.
Colombino : Да де, но колко ефективни са ДВГ и колко електрическите?
Това са някакви глупости. Ако е вярно, че в момента са 300 Wh/Kg, то това са 1.08 MJ/Kg. Самолетното гориво го водят 43 MJ/Kg. Ако стане 400, това са 1.44 MJ/Kg, което все още е безкрайно далече от горивото.