Европейският съюз отвори пътя за 5G свързаните автомобили в подкрепа на BMW и Qualcomm. Вчера държавите-членки отхвърлиха искането на Европейската комисия за стандарт, базиран на Wi-Fi и подкрепян от Volkswagen, съобщи Ройтерс.
Германия, Франция и Италия – държави с мощна автомобилна индустрия – бяха сред 21 страни, които гласуваха против предложението на ЕК на среща в Брюксел на представители на ЕС. Резултатът представлява победа за BMW и Qualcomm, които поддържат конкурентна 5G телекомуникационна система.
През април законодателите на ЕС одобриха план, който фаворизира Wi-Fi за сметка на 5G. Автомобилната и технологичната индустрия обаче се оказаха разделени по въпроса коя технология работи по-добре и е по-безопасна.
Европейската комисия иска да зададе стандарт за пазар, който може да генерира милиарди евро приходи за автомобилните компании, телекомуникационните оператори и производителите на оборудване. Според представители на ЕК, технологията Wi-Fi вече е налице, за разлика от 5G, и ще помогне за безопасността на пътя.
„Ще продължим да работим заедно с държавите-членки, за да отговорим на техните опасения и да намерим подходящ път напред”, заяви европейският комисар по транспорта Виолета Булч в четвъртък след гласуването.
Други поддръжници на Wi-Fi технологиите в автомобилната индустрия са Renault, Toyota, NXP, Autotalks и Kapsch TrafficCom. В лагера на 5G пък влизат още Daimler, Ford, PSA Group, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei, Intel и Samsung.
Поддръжниците на 5G твърдят, че технологията за мрежи от пето поколение има по-широк спектър на приложения в области като развлечения, данни за трафика и навигация.