Google работи по нова функция в браузъра Chrome, която ще разтоварва уелб сайтовете от реклами, използващи твърде много системни ресурси, вкл. честотна лента на мрежата и мощности на процесора.
Работата по функцията, наречена „Heavy Ad Intervention”, е започнала миналия месец, съобщи ZDNet. Вградени рекламни рамки (iframes), които използват огромно количество системни ресурси, няма да се показват, отбелязва Джон Делани, инженер в Google.
Става въпрос за реклами, които заемат 0,1% от честотната лента на мрежата, 0,1% от използването на CPU-то за минута и 0,1% от общото CPU време, уточнява специалистът в блог публикация.
Когато бъде засечена тежка реклама, Chrome няма да я зарежда на сайта и ще използва същата технология, която стои зад безопасното сърфиране (Safe Browsing), за да покаже персонализирано съобщение, вместо рекламата. Работата по тази нова функция все още е в начален етап.
Google се стреми да направи рекламите в Chrome по-приятелски настроени, като в рамките на тези усилия от 9 юли ще вгради в браузъра рекламен блокер по подразбиране. Модулът ще блокира всички реклами в уебсайтове, които не съответстват на „Стандартите за по-добри реклами” (Better Ads Standards).
Освен това инженерите на Chrome са въвели средства за защита в Chrome, които предотвратяват инициирането на нежелани изтегляния от рекламните слотове – техника, която често се използва за заразяване на потребители със злонамерен софтуер.
Тъй като рекламата е основен източник на приходи както за Google, така и за повечето уебсайтове днес, инженерите на компанията се опитват да възстановят баланса в тази изключително важна екосистема.