Google Stadia може да превърне Pixel в топ геймърско устройство

Ако Stadia се предлага изключително за Pixel, това значително ще увеличи продажбите на смартфони от Google (снимка: Google Blog)

Облачната геймърска услуга Stadia, която Google развива усилено, може да превърне фирмените смартфони Pixel в предпочитани устройства за игри, смятат пазарни анализатори.

Много компании се опитват да популяризират облачни услуги за игри, но в повечето случаи неуспешно. В началото на миналата година Google обяви Project Stream и по-късно я преименува на Stadia, а през март т.г. излязоха първите тестове с услугата, които са обнадеждаващи.

Предимство на облачните игри е, че са достъпни на почти всяко устройство. Самият изчислителен процес се извършва на сървъра, което позволява на геймърите да играят с най-добрите заглавия дори на сравнително слаб компютър, ако е способен да обработва бързо поточно видео.

Според някои източници, Google планира да пусне услугата Stadia ексклузивно за своите устройства –  смартфони Pixel и лаптопи под управление на Chrome OS, като така ще ги превърне в пълнофункционални устройства за игри.

Подобен ход може да помогне на Google да настигне Apple в продажбите на мобилни устройства. Купертино предлага подобна услуга – Apple Arcade, но само за аркадни игри, без съвременни блокбастъри. Оказва се, че за много потребители на iPhone такава услуга вече не е необходима.

В случай, че Stadia се предлага изключително за Pixel, това – според анализаторите – значително ще увеличи продажбите на смартфони от Google. Ако имат възможност да играят модерни игри на смартфон, мнозина ще се откажат iPhone в полза на Pixel.

Коментари по темата: „Google Stadia може да превърне Pixel в топ геймърско устройство”

добавете коментар...

  1. :)

    10 долара месечно + цената на играта която искаш да играеш. Гуугъл първо казаха, че в месечният абонамент ще има включен пакет от игри, но после се отметнаха.

  2. Anonymous

    Практически това е гледане на FHD видео от играта чрез wifi или мобилен интернет и изпращане на натиснатите по екрана точки. Тоест това ще харчи батерията едновременно, като гледане на видео, браузване и цъкане по екрана. Предполагам, че за 2 часа ще заминава батерийката и после зареждай още толкова и 4 часа от деня ти заминали…

  3. ха

    Приемането на сигнал е електрически икономична функция! Единственият съществен разход (за батерията) при тези игри ще е светенето на екрана. Но тази консумация не е толкова натоварваща – все едно да си играеш каквато и да е игричка на смартфона.

    Иначе цена от 10 долара на месец не е толкова висока за запалените по игрите. Другите солени цени са или за хардуер или за “началното” игране.

  4. Anonymous

    Ще му замине батерийката на телефона доста бързо… Имам чувство, че тези неща ги правят хора, които никога не ги тестват на практика

  5. :)

    С тези цени които обявиха, едва ли въобще някой ще ги ползва.

Коментар