Microsoft отваря първия си магазин в Европа

Магазинът на Microsoft в Лондон разширява физическото присъствие на компанията (снимка: Tom Pilston / Microsoft)

Microsoft ще отвори днес първия си магазин в Европа. Така корпорацията от Редмънд ще увеличи физическото си присъствие и ще конкурира други технологични компании в търговията на дребно, съобщи CNBC.

Магазинът е разположен в Oxford Circus, в центъра на известния търговски район в Лондон – точно надолу по флагманската локация Regent Street на Apple. Лондон ще бъде третата водеща дестинация на Microsoft, заедно със Сидни и Ню Йорк.

Microsoft е в нарастващия списък от технологични компании, които разширяват физическото си присъствие, за да допълнят онлайн продажбите. Amazon, например, планира да отвори до 3000 магазина за хранителни стоки, които не се нуждаят от каси, към 2021 г.

Китайският технологичен гигант Xiaomi заяви пред CNBC през февруари, че планира да утрои броя на европейските си магазини до края на годината.

Ричард Лим, главен изпълнителен директор на изследователската компания Retail Economics, коментира, че технологичните компании се стремят да генерират лоялност към своите марки, като предлагат нови преживявания в магазините.

Магазинът на 3 етажа на Microsoft включва зала за игри с Xbox, персонализиран спортен автомобил McLaren, заседателни зали за корпоративни клиенти и цифрова класна стая, където ученици могат да се научат да програмират.

Магазинът също така поставя акцент върху компютрите и таблетите на Microsoft, които помогнаха на компанията да разшири своя хардуерен бизнес. Продажбите на Surface устройства се увеличиха с 21% на годишна база през последното тримесечие.

„Няма съмнение, че физическият магазин всъщност е много добър при избор на физически продукти и това е една от причините, поради която сме тук”, казва Синди Роуз, главен изпълнителен директор на Microsoft U.K.

Откриването на магазина поставя Microsoft в рядка група от компании, които могат да си позволят да разширяват дейността си във Великобритания. Рекордна брой от 2481 магазина изчезнаха от 500-те най-големи британски улици през 2018 г., след както клиентите предпочетоха да пазаруват онлайн, сочи проучване на PwC.

Коментар