Нова CRM система във фирма Брандекс България

Българската дистрибуторска компания Брандекс България ЕООД внедри модерна система за управление на взаимоотношенията с клиентите (CRM – Customer Relationships Management). Компанията се довери на решението EnterpriseOne CRM, разработено от фирма Алое Ко.
Предпоставки за стартиране на проекта
Брандекс България разпространява нелекарствени продукти в аптечната мрежа на територията на страната. Дейността на компанията е свързана с активно посещение на обектите и комуникация с клиентите. Преди внедряването на EnterpriseOne CRM фирмата е разполагала с база данни за клиентите си, която обаче е имала своите ограничения. Налага се нуждата от внедряването на модерно решение, което да добави стойност, оптимизирайки работата, спестявайки времето на търговските служители на Брандекс и преди всичко – повишавайки качеството на обслужване на клиентите. „Когато имаш ясна и класифицирана информация за клиенти и партньори, това ти дава възможност да видиш перспективите, които не си използвал, да управляваш по-ефективно времето и територията си, да реагираш моментално и да планираш, наблюдавайки закономерностите от минал период. Това се отнася за всички нива – както за търговския ни екип, така и за маркетинговия. Имайки предвид големите ни рекламни активности, тази яснота става необходимост“ – посочва Димитър Хрусанов, управител на Брандекс България.
Изборът на решение
Ключови причини за избора на EnterpriseOne CRM стават възможността за бързо внедряване на решението, осигурена от екипа на Алое Ко, както и съобразяването с конкретните необходимости на клиента. Не на последно място са и плановете за бъдещо развитие на системата, с които компанията разработчик се ангажира. „С екипа на Алое Ко се познаваме отдавна, тъй като използваме от много години тяхната интегрирана складово-счетоводна система InfoStar и сме доволни от продукта им. Затова им се доверихме“ – добавя Хрусанов.
Реализацията на проекта
Решението за внедряване е взето в началото на декември и поставената цел е фирмата – клиент да започне работа със системата от самото начало на 2009 г. Реално служителите на Брандекс България започват работа с новото решение на 5 януари, когато в него са попълнени данните на всички аптеки, складове, медийни агенции и медии, както и формите на всички видове документи. „Бих казал, че един такъв процес има две части. Първата е най-трудна и може да продължи много дълго. Тя е свързана с идеята, която трябва да узрее и да влезе в съзнанието на всички потребители на системата. Втората част е оперативна и тя е по-скоро въпрос на малко време за адаптация“ – убеден е управителят на Брандекс България.
Резултатите
Към момента целият екип на Брандекс България работи със системата EnterpriseOne CRM. Потребителите вече са все по сигурни в ползите от нея и психологическият страх при прехода е преодолян. „Бих казал, че инвестицията си заслужава, но искам да поясня, че една такава инвестиция може да бъде пълна загуба на време и средства, ако служителите не използват системата, за да подобряват работата си, а само попълват данни. Също така тя може да бъде едно богатство, ако всеки използва тази информация, за да повишава качеството на работата си“ – смята Димитър Хрусанов – „Ние имахме едно важно предимство, което направи възможно бързото и успешно внедряване на системата. Това беше фактът, че идеологически нашите колеги бяха подготвени преди това. Планирането и анализът са залегнали в нашата подготовка, обучение и начин на работа. От друга страна Алое Ко активно подобрява системата, за да е по-лесна за работа и да откликне на всичките ни нужди.“

Коментар