Образователни функции правят роботите по-търсени

Доставчиците на потребителски роботи могат да разчитат на успех, ако добавят неустоими нови функции към своите устройства (снимка: CCO Public Domain)

Над 74 милиона потребителски робота ще бъдат доставени на пазарите по света през 2024 г., спрямо 28 милиона тази година, твърди нов доклад на изследователската компания Juniper Research.

Доставчиците на потребителски роботи поставят фокуса върху образователните характеристики на устройствата – например, инструментите за програмиране. Добавянето на нови функции ще увеличи потребителската им стойност и ще движи ръста в продажбите през следващите 5 години.

Пазарът на домашни роботи, в частност – като вакуумни прахосмукачки, мопове и косачки – се очаква да достигне 47 милиона броя през 2024 г. от едва 19 милиона през 2019 г. Домашният сегмент ще формира близо две трети от всички доставки на потребителски роботи.

Експертите призовават доставчиците на потребителски роботи да разнообразят услугите си, като добавят неустоими нови функции към своите устройства. Такива са възможностите за поддръжка на градини и съвместимостта с умните домове, които ще осигурят нарастващо търсене от крайните потребители.

Победители ще бъдат онези производители, които създават най-ценните дългосрочни предложения за потребителите, за да оправдаят исканите високи цени, и предлагат цялостно портфолио от услуги, коментира авторът на изследването Майкъл Ларнър.

Освен това доставчиците на роботи трябва да разгледат бъдещи модели за абонаментен достъп до услугите на роботиката, за да генерират периодични приходи от своите продукти. Това ще им позволи да инвестират допълнително във функции за киберсигурност.

Въпреки това, за да бъде оправдан повтарящият се разход за роботи от страна на крайните потребители, е наложително добавяне на нови услуги като интеграция с цифрови гласови асистенти, които ще повишат стойността на роботите и доверието на хората в дългосрочните им възможности.

Коментар