Тенденцията на спад в продажбите на таблети продължи и през второто тримесечие на годината, сочат актуални данни на изследователската компания Strategy Analytics за пазара в глобален мащаб.
В периода април-юни 2019 г. в света са продадени 37,4 млн. таблета. Това е със 7% по-малко спрямо втората четвърт на миналата година, когато пазарът възлизаше на 40,4 млн. броя.
Apple остава безспорен лидер при таблетите, като делът на американската компания не се е променил в последните 12 месеца. Тя заема 28,6% от пазара с продажби през тримесечието в размер на 10,7 млн. броя iPad.
На второ място е Samsung, която бележи увеличение на пазарния си дял от 12,4% до 13,2%. Корейската компания е продала през тримесечието около 4,9 млн. таблета.
Huawei държи трето място на световния пазар за таблети, като подобрява позициите си. Делът на китайския производител нараства от 9,3% до 10,4%, благодарение на продадените 3,9 млн. устройства в периода април-юни.
Като цяло, таблетите под управление на операционна система Android заемат 57,7% от пазара. На епълските iOS устройства се падат 28,6%, докато Windows таблетите имат дял от 13,3%.