Нова фишинг атака срещу потребители на Apple устройства засече компания за сигурност. Нападателите изпращат писма, в които изискват от получателите да „проверят” личните си данни след скорошно възстановяване на достъпа до Apple ID.
След като кликне върху връзката от писмото, потребителят стига до фишинг сайт с формуляр за въвеждане на данни, прикрит като официална страница на Apple, поясняват експертите от Eset.
При въвеждане на имейл и парола от личния акаунт на екрана се появява известие, че картата, свързана с Apple ID, е блокирана. След това потребителят бива помолен да „потвърди данните”, тоест да въведе всичките ли лични данни и данните за банковата карта.
Целта на кампанията е получаване на лични данни, както и достъп до банковите сметки на потребители, които наскоро са възстановили достъпа си до Apple ID. Предполага се, че тези потребители са по-склонни да повярват на измамната схема.
За да не станат жертви на измамници, Eset препоръчва на потребителите да обърнат внимание на детайлите в писмото – имейл адреса на подателя, подписа, обръщението към получателя.
Също така е препоръчително потребителите ръчно да въведат името на сайта в браузъра и да използват антивирусен софтуер с функции срещу фишинг и анти-спам възможности.