Изкуственият интелект обещава революция в рекламата

Възможностите за реклама във видео ще станат необятни, благодарение на AI технологиите (снимка: CCO Public Domain)

Китайският технологичен гигант Tencent подготвя малка революция в света на рекламата. Компанията ще използва изкуствен интелект, за да създава реклами директно във филми, сериали, шоу програми и друго видео съдържание.

Съдейки по разпространено от Tencent видео, изпълнението ще бъде толкова качествено, че в повечето случаи зрителят едва ли ще разбере, че изкуствен интелект се е намесил във видеото.

Новата технология отваря невероятни възможности за рекламодателите, защото в един и същи филм, на едно и също място те ще могат да поместват различни реклами. Например, ако във филм се рекламира бензиностанция, днес зрителите ще виждат едно лого, а утре – друго.

Tencent оперира услуга за поточно видео и именно в нея компанията ще въведе новия подход към рекламата. Tencent си сътрудничи с Mirriad, която е специализирана в различни AI технологии. И едва ли има съмнение, че много бързо подобни технологии ще се появят при останалите големи играчи на този пазар.

AI технологията обаче може да доведе до интересни ситуации, когато във филма има продуктово позициониране. Например, ако Starbucks е платила на създателите на даден филм за реклама в него, някои услуги за поточно видео могат да поставят друга реклама вместо логото на Starbucks.

Също така, подобна технология може да увеличи присъствието на реклама във филмите, тъй като има възможност тя да се вмъква буквално навсякъде. Възможни са и други неочаквани ефекти и ситуации, с които индустрията ще трябва да се справя в движение.

Коментар