Персоналният компютър е крал в света на игрите

Персоналният компютър е онлайн платформата за игри, която остава най-достъпна и надеждна, независимо от голямата популярност на конзолите Xbox LIVE, Wii и PlayStation, според нов доклад на алианса за РС игри.

На откриването на конференцията на разработчиците на игри в Сан Франциско, от групата съобщиха, че миналата година индустрията е достигнала приходи от 11 млрд. долара в световен мащаб. Президентът на алианса Ранди Стюд каза, че докладът очертава персоналният компютър като платформа номер 1 за игри.

По данни на изследователската компания IDC, в света има над 1 милиард персонални компютри. В доклада на алианса се твърди, че 250 милиона от тях се използват за игри. Той разкрива също така, че трите най-силни тенденции за миналата година са били ръстът на цифровата дистрибуция, възходът на безплатните игри с модел на микро транзакции и увеличено присъствие на карти за игри в големи вериги магазини като 7-Eleven.

Игрите за РС успешно стартираха и наложиха моделите на онлайн абонамент и разпространие, които доведоха до глобален бум, който не показва признаци на забавяне. Най-голямата новина при РС игрите е разширението извън продажбите на самостоятелни дискове.

През 2008 г. американците са изхарчили повече от 21 млрд. долара за хардуер, софтуер и аксесоари за видео игри, спрямо 18 млрд. долара през 2007 год, според данни на групата за пазарни проучвания NPD Group. Продажбите са продължили да растат и през януари и февруари тази година.

Секторът за видео игри през тази година ще търси допълнително съживяване по нови начини – чрез случайни потребители и програми за мобилни телефони. Тъй като видеоигрите не са много скъпи, а осигуряват часове забавления, анализатори и индустриални лидери очакват те да останат силни дори и в сериозния икономически застой, който засегна целия технологичен сектор.

Според тях видеоигрите разширяват разпространението си извън традиционната база от млади мъже до една по-широка аудитория от “случайни потребители” чрез продукти като хитовата конзола Wii на Nintendo и мобилни игри на устройства като iPhone на Apple.

“Феноменът, който движи продажбите тази година е, че голямо парче от тях се дължи на една много, много по-случайна аудитория от това, което сме виждали досега”, каза анализаторът Майкъл Патчър от Wedbush Morgan.

Заглавия като “Wii Fit” и “Guitar Hero” на Activision Blizzard продължават да привличат случайни клиенти, дори когато традиционното търсене на игри като “Street Fighter IV” от заклети геймъри е в застой. Обяснението на тази тенденция е, че видеоигрите все още си струват парите и имат добър социален аспект, смятат хората от индустрията.

Ръстът на мобилните игри също дава надежда за добро бъдеще, въпреки рецесията. Популярността на игрите за iPhone и iPod Touch създаде работа за разработчиците. По приблизителни оценки, в момента в магазина за приложения на Apple се предлагат повече от 6000 игри.

Ngmoco, която прави игри изключително за iPhone и iPod Touch, има 26 служители и около 40 независими контрактори, които работят за нея по всяко време. Според главния изпълнителен директор на компанията Нийл Янг, клиентите са инсталирали 7 милиона копия на игри на Ngmoco.

Коментари по темата: „Персоналният компютър е крал в света на игрите”

добавете коментар...

  1. fdf

    Mnogo ste zle – kakvi sa tezi sluchajni potrebiteli?

Коментар