Alphabet Holding, под чиято шапка оперира Google, обяви 21% ръст на приходите през третото тримесечие. Печалбата на холдинга обаче намалява, сочи финансовият отчет на ИТ гиганта.
В периода юли-септември приходите на Alphabet достигат $40,5 млрд., спрямо $33,7 млрд. година по-рано. Нетната печалба за тримесечието намалява от $9,2 млрд. на $7,1 млрд. Двигатели за растеж на приходите са видео хостингът YouTube, облачните услуги и мобилното търсене.
Ройтерс отбелязва, че печалбата на Alphabet е по-ниска от прогнозите на анализаторите с около $1,7 млрд., докато приходите, напротив – надвишават очакванията със $175 млн.
Основният източник на приходи в холдинга е Google, който в периода юли-септември генерира $40,3 млрд. Преди година приходите на Google бяха $33,6 млрд. Оперативната печалба на Google нараства от $9,5 млрд. до $10,9 млрд.
Приблизително 84% от приходите на холдинга идват от рекламния бизнес на Google. Останалата част се генерира от продажби на приложения, джаджи и облачни услуги, както и от някои подразделения за услуги като достъп до интернет.
Според анализаторите от eMarketer, през 2018 г. Google е контролирал около 31% от световния рекламен пазар, спрямо малко под 31,7% през 2017 г. През третото тримесечие на 2019 г. приходите от реклама от Google възлизат на $33,9 млрд., докато за същия период на 2018 г. са били почти $29 млрд.
Ръстът на приходите от реклама предполага, че Google като платформа продължава да да бъде силно търсена сред рекламодателите, въпреки натиска от страна на регулаторите, отбелязва Блумбърг.
Друга дейност, която инвеститорите внимателно наблюдават, е Other Bets, в която Alphabet разработва нови проекти, като контактни лещи с функция за определяне на нивата на кръвната захар и балони за осигуряване на достъп до интернет. През третото тримесечие приходите тук възлизат на $155 млн., спрямо $146 млн. за същия период на 2018 г. Оперативните загуби се увеличават от $727 на $941 млн.
Отчасти поради проектите в Other Bets, общите разходи на холдинга през третото тримесечие на 2019 г. нарастват с 20%, в сравнение с разходите година по-рано, и достигат $31,3 млрд. Alphabet инвестира активно и в разработката на облачни услуги и технологии с изкуствен интелект.