Apple е наела влиятелния лобист Джефри Милър, считан за един от най-близките съюзници на президента на САЩ Доналд Тръмп, за да защитава интересите си, твърди CNBC, като се позовава на информацията от специална регистрационна форма, която задължително се попълва и оповестява публично от лобистите.
В документа се казва, че Милър ще се занимава с „търговски въпроси, свързани с технологични стоки и услуги”. Въпреки че няма подробности относно естеството на работата на Милър, анализаторите на CNBC са убедени, че с негова помощ Apple ще се опита да избегне нови мита върху своите продукти. Те могат да влязат в сила в САЩ през декември 2019 г., ако Вашингтон и Пекин не постигнат споразумение в търговските преговори.
Джефри Милър беше заместник-председател на инаугурационния комитет, а по-късно стана един от основните набирачи на средства за финансиране на новата президентска кампания на Доналд Тръмп. Apple е сключила лобистко споразумение с Милър през октомври, но информация за това беше публикувана едва на 14 ноември.
В документа не се посочва какво възнаграждение ще получи Милър за своите услуги, но е известно, че Apple не жали средства за лобиране. По данни на „Center for Responsive Politics”, от началото на 2019 г. компанията е изразходвала повече от 5,5 милиона долара за лобиране.
По-рано Apple изпрати официално искане до офиса на търговския представител на САЩ за изключване на редица свои продукти, включително Apple Watch и компоненти за iPhone, от допълнителния списък с китайски стоки, подлежащи на облагане с мита.
Наблюдателите на пазара отбелязват, че изпълнителният директор на Apple Тим Кук вече се е срещнал с Доналд Тръмп и е представил пред него гледната точка на компанията относно търговските мита и производството в САЩ.
„Много уважавам Тим Кук и с него вече обсъждахме въпроса за митата. Той обясни всичко много ясно и един от доводите му [в полза на освобождаването от мита] е, че основният им конкурент, Samsung, не плаща мита, защото компанията е базирана в Южна Корея”, заяви Доналд Тръмп в интервю през август.
Пресслужбата на Apple е отказала да коментира споразумението за лобиране с Милър. Самият той също не е отговорил на питането от страна на CNBC.