AI помага на московчани да освободят задържаните си коли

Софтуерен робот обработва ефективно 80% от всички обаждания на московчани до горещата линия за задържани превозни средства
(снимка: CCO Public Domain)

Изкуствен интелект е помогнал на 12 000 московчани да освободят своите задържани автомобили. От април 2019 г. виртуален оператор отговаря на телефонни обаждания до кол центъра, като предоставя информация за превозни средства, които са били задържани за незаконно паркиране, липсваща документация или повреда.

„Контактният център продължава да усъвършенства виртуалния оператор, като му позволява да предоставя още по-бърза помощ на жителите на града. След като проучихме статистиката, заключихме, че една трета от жителите са запознати с процедурата по задържане и не се интересуват от подробностите как да освободят колата си – те просто искат да знаят къде е”, казва Андрей Савицки, ръководител на кол центъра.

По неговите думи, сега хората получават подробна информация за това как да си върнат задържания автомобил, като просто отговорят на допълнителен въпрос от робота. „За 30% от клиентите услугата е станала още по-удобна”, допълва Савицки.

Роботът обработва 80% от всички обаждания към линията за задържани превозни средства в рамките на работното време. Стремежът е AI операторът да отговаря на всички 100% обаждания от жителите на града.

Московчани са в състояние да се консултират с виртуалния оператор, дори ако превозното средство не е тяхна собственост, а също и в случай на споделяне на автомобили. Роботът решава проблемите на обаждащите се само за половината от времето, необходимо за обслужване „на живо”. Виртуалните оператори отговарят незабавно, докато времето за изчакване при човешки оператор понякога достига 15 до 20 минути.

Виртуалният оператор не е единственият начин за московчани да разберат как да освободят задържаните си автомобили. Информация е налична и в градските портали mos.ru и parking.mos.ru, уточниха от ИТ отдела на правителството на Москва.

„Горещите” линии на московското правителство използват виртуален оператор от 2014 г. Той приема показания от измервателни уреди, дава на обаждащите се адреса на най-близкия им градски център за услуги, информира ги дали международният им паспорт е готов и отговаря на други въпроси.

От пролетта на 2019 г. горещата линия предоставя информация за транспортните маршрути на града, за купуване и цени на билети, за транспортната инфраструктура и паркингите в Москва, за глоби и задържани превозни средства. Общо виртуалният оператор е приел 4 милиона обаждания от началото на 2019 г.

Коментари по темата: „AI помага на московчани да освободят задържаните си коли”

добавете коментар...

  1. AI

    HI I AM SKYNET

Коментар