Samsung държи над 30% от световния пазар на телевизори

В периода юли-септември Samsung e продал 1,16 милиона QLED телевизора
(снимка: Samsung)

Корейският производител Samsung Electronics контролира 30,3% от световния пазар на телевизори, благодарение на своите водещи модели с квантови точки (QLED TV), сочат данни на анализаторската компания IHS Markit за третото тримесечие на 2019 г.

Според експертите, в периода юли-септември Samsung e продал 1,16 милиона QLED телевизора срещу 520 хиляди бройки за същия период на 2018 г. Сравнението на първите три тримесечия на 2018 и 2019 година показва удвояване на продажбите до 3,15 милиона бройки.

Друг корейски производител, LG, заема второто място на световния ТВ пазар с дял от 15,9%. Заедно двете компании контролират 46,2% от пазара през третото тримесечие по стойност на продажбите.

По отношение на обема на доставките, китайските производители леко изпреварват своите корейски конкуренти – те имат дял от 33,5% по бройки телевизори, но в стойностно изражение държат 23,2% от пазара, или два пъти по-малко от Samsung и LG

Samsung активно промотира своите премиум широкоформатни телевизори, отбелязва The Korea Herald. По-специално, компанията инсталира 98-инчови 8K QLED телевизори в луксозните хотели на Близкия Изток, така че заможните клиенти да оценят лично достойнствата на тези екрани. Гигантски телевизор на Samsung е инсталиран и в салона на Ferrari в Дубай.

Телевизорите с органични светодиоди (OLED) на LG обаче показват застой в растежа през тази година. Продажбите им са се увеличи едва с 1% – от 1,05 милиона броя за първите три тримесечия на 2018 г. до 1,06 милиона за деветте месеца на 2019 г.

По-рано корейските медии съобщиха за нарастваща популярност на телевизорите с големи екрани. През второто тримесечие на 2019 г. широкоформатните модели с диагонал 70 инча или повече заемат 9,4% от общия ТВ пазар, в сравнение с 5,1% в периода април-юни 2018 г.

Освен това пазарният дял на телевизорите с размер на дисплея над 80 инча през разглеждания период се е утроил повече от три пъти – от 0,7% до 2,3%, според данните на IHS Markit.

Коментари по темата: „Samsung държи над 30% от световния пазар на телевизори”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    Да си го държат.

Коментар