Японският производител Panasonic удвои броя на сериите си OLED телевизори до четири през настоящата година, като в допълнение въведе четири нови серии 4К LCD телевизори. В ключовите си анонси компанията постави акцент върху концепцията „По-добър живот, по-добър свят”.
Всички OLED серии на Panasonic – GZ2000, GZ1500, GZ1000 и GZ950 – са оборудвани с ултра-мощния процесор HCX PRO Intelligent. Някои от новите модели LCD – GX940, GX900, GX800 и GX700 – потвърждават ангажимента на компанията да предложи функционалности от висок клас на широк кръг потребители. По-специално това се отнася за серията телевизори GX800, базирани на процесора HCX, които поддържат високия динамичен диапазон HDR във всичките му разновидности, Dolby Vision и звуковия формат Dolby Atmos.
OLED телевизорите, както и флагманският LCD модел GX940, поддържат и HLG Photo – новия формат за статични снимки, който пренася и фотографията в света на HDR. Всички OLED модели също така работят с популярни гласови асистенти, така че могат да се интегрират безпроблемно в конфигурациите за интелигентен дом.
Последните модели OLED и LCD екрани на Panasonic са способни да възпроизвеждат с лекота сложни сцени с различни нива на яркост и контраст, които са често срещани при спортните предавания на живо и екшън филмите.
Panasonic набляга и на удобни смарт функции в LCD сериите. Те включват ново начално меню My Home Screen 4.0 с изцяло преработен дизайн, който извежда смарт телевизията на още по-високо ниво. Достъпът до VOD (видео съдържание по заявка) е по-лесен, благодарение на преработения графичен потребителски интерфейс с пряк достъп към телевизионно излъчване на живо, свързани устройства и приложения, като Netflix, Amazon и YouTube. Към всички тези функционалности потребителите могат да добавят на началния екран и най-често гледаните телевизионни програми.
Тази година Panasonic представи и новия си телевизор GZ2000 с персонализиран Professional Edition 4K OLED панел, съдържащ редица конструктивни подобрения. Настроен и оптимизиран от прочут холивудски филмов специалист, новият панел се отличава с изключителна точност и прецизност на цветовете, както и със значително подобрени средни нива на яркост.
GZ2000 е водещият OLED телевизор на компанията за 2019 година, определян като „най-кинематографичния телевизор в света”, който поддържа HDR10+, Dolby Vision HDR и Dolby Atmos, както и HLG Photo – новият формат за статични изображения.
През 2019 г. Panasonic представи също концепция за прозрачен OLED дисплей по време на „Salone del Mobile” в Милано, Италия – най-голямото изложение за обзавеждане и лайфстайл в света. Иновативната концепция бе част от инсталацията на швейцарската марка за мебели Vitra. Прозрачният OLED дисплей е вграден в дървена рамка и наподобява стъклен шкаф. Като такъв, той се вписва естествено във всяко съвременно жилищно пространство.
Друг важен анонс от Panasonic през годината бе, че всички OLED телевизори от продуктовата гама на компанията за 2019-та са сертифицирани като „Телевизори, препоръчани от Netflix” (Netflix Recommended TV).
На водещото технологично изложение IFA 2019 компанията обяви, че ще внедри режима „Filmmaker Mode” (Режисьорски режим) в избрани модели телевизори за 2020 г. Това е фабрично зададен режим, който деактивира някои обработки в телевизора, като например изглаждане на движенията, с цел по-добро съхраняване и предаване на творческите намерения.
На IFA 2019 Panasonic представи и още един изключителен прототип на телевизор. С кодово име MegaCon – от Мега Контраст (Mega Contrast), телевизорът използва два LCD слоя, за да осигури характеристики на черния цвят, съизмерими с тези на OLED телевизорите и същевременно способност за постигане на много висока яркост на образа. MegaCon с два панела е разработен със собствени технологии на компанията. В него е използван основен модул, произведен от Panasonic, и е внедрен над половинвековния опит на Panasonic в областта на телевизионната техника.