Бизнес секторът крепи пазара на таблети

Употребата на таблети в корпоративния сектор на ЕМЕА нараства
(снимка: CCO Public Domain)

Доставките на таблети в региона ЕМЕА (Европа, Близък изток и Африка) възлизат на 10,9 милиона броя през третото тримесечие на 2019 г., което е спад от 8,2% спрямо същия период на миналата година, сочи нов доклад на IDC.

Продължава спадът в потребителския сегмент от пазара. Хората нямат основателни причини да обновяват таблетите си и така животът на тези продукти се удължава, което влияе негативно на пазара като цяло.

В същото време се наблюдава ръст в корпоративния сектор. В периода юли-септември доставките на таблети в ЕМЕА се увеличават с 4,2% на годишна база, поради големите възможности за използване на такива устройства в процеса на дигиталната трансформация на бизнеса.

Apple контролира 22,2% от пазара на таблети в региона, което му отрежда лидерска позиция, според данните на IDC. Доставките на iPad възлизат на 2,4 милиона броя през тримесечието, което е с 3,4% повече спрямо същия период на миналата година.

Samsung, който заемаше водеща позиция през третото тримесечие на 2018 г., сега е на второ място, тъй като регистрира спад в доставките от 18,6%. Делът на южнокорейския производител на пазара за таблети в ЕМЕА е 18,8%.

На трето място е Lenovo, която държи 11% от пазара през последното тримесечие. Компанията е увеличила доставките на таблети с 5,1%, до 1,2 милиона бройки.

Четвърта е Huawei със спад на доставките от близо 19%, в резултат на което делът на китайския производител намалява от 10,2% на 9% в рамките на една година. В челната петица се нарежда Amazon с дял от 8,1%, спрямо 6,8% година по-рано.

Доставките на таблети в Западна Европа през третото тримесечие намаляват с 6% на годишна база. Подрегионът CEMA (Централна и Източна Европа, Близкия Изток, Африка) регистрира спад от 12%.

Коментар