Производителността на труда на служителите нараства, когато по време на работа в офиса посещават сайтове, които не се пряко свързани с основната им дейност, показват резултатите от проучване на университета в Мелбърн.
Оказва се, че за тружениците в офисите е полезно да прекарват до 20% от работното време в разглеждане на развлекателни сайтове, например. В този случай производителността на техния труд нараства с 9%.
В изследването на университета в Мелбърн са взели участие 300 човека. От тях 70% посещават сайтове, несвързани с работата им, от офис компютрите. Според изследователите, посещенията на развлекателни сайтове, например, в работно време повишават концентрацията на вниманието. Те сравняват ефекта от подобен уеб сърфинг с удоволствието от обедната почивка или кафе паузата.
Измежду най-популярните уеб ресурси сред офис служителите са новинарските сайтове и порталите с информация за стоки и услуги. Освен това, мнозина обичат да общуват в мрежите за социални контакти, да играят онлайн игри и да гледат видео.