Анонимността, която социалните мрежи уж осигуряват на потребителите, е невъзможна. Макар и да липсват идентифициращи данни като имена и адреси, самите връзки между потребителите ги издават, смятат учени от Тексаския университет.
Има социални мрежи с анонимни потребители и други, в които членовете им лесно се идентифицират. Между потребителите на двете мрежи съществуват връзки, които са достъпни за външни наблюдатели, посочват учените Арвинд Нараянан и Витали Шматиков.
Разполагайки само с тези дании, двамата изследователи могат да изчислят участниците в двете мрежи и да идентифицират анонимните потребители от първата мрежа. Те са приложили своята методика върху две от най-големите социални мрежи Twitter и Flickr и са получили достоверни резултати, като неточността е била само 12%.
При социалните мрежи анонимността не е достатъчна гаранция за това, че потребителят няма да бъде разкрит. С помощта на математиката, злоумишлени лица или специални служби могат сравнително лесно да идентифицират потребители.
Учените от Тексаския университет заключават, че няма техническо решение, което е в състояние да защити анонимността на потребителите на социални мрежи.