AI ще наложи мащабна преквалификация

Масовото внедряване на умни технологии ще изисква кадри с нови умения
(снимка: CC0 Public Domain)

Развитието на технологиите за автоматизация и изкуствен интелект ще наложи на повече от 120 милиона души в 12-те най-големи държави в света да се преобучат и преквалифицират, сочи проучване на Института за бизнес стойност (IBV) към IBM.

Според експертите, до 2030 г. в света няма да достигат повече от 85 милиона служители с необходимите умения и знания в условията на масово внедряване на интелигентни технологии, отбелязва ComputerWeekly.

Междувременно, IBV представи и друго проучване, според което в повечето случаи водещи позиции на пазара заемат онези компании, които са обезпечили надеждност и сигурност на данните за клиентите, собствените си бизнес процеси и екосистемата от партньори.

Количественият и качествен анализ на резултатите от проучването показва, че малък брой водещи компании (съставляващи едва 9% от общия брой на анкетираните), разбират, че прозрачността, реципрочността и автентичността са от решаващо значение за спечелване на доверието на ключовите заинтересовани страни.

Такива компании използват данни, за да спечелят доверието на клиентите, създават култура на вземане на решения въз основа на данни, а също така ефективно обменят данни с партньори, без да нарушават тяхната конкурентоспособност.

Коментари по темата: „AI ще наложи мащабна преквалификация”

добавете коментар...

  1. грета тутенбърк

    Остави, колко пъти съм им го казвал ама на … по-зле от жълт сайт за новини са! Влизам само да ръгам хейт коментари и да гледам промоциите на геарбест, ама не имцъкам линковете щот са с реферал линк 😀 айде живи и здрави

  2. Българин

    AI няма. Това е просто един маркетингов термин, за да могат компаниите да предложат нещо старо под ново име. AI алгоритмите с невронни мрежи са на по 20-30 години. Просто сега могат да се ползват на малко по-мощен хардуер в облака.
    Освен това вече се наблюдава тенденцията компаниите да се отказват от прехвалените AI чат ботове и т.н., защото клиентите просто не искат да ги ползват. След гръмките заглавия за това как вече всичко, което ни обслужва ще бъде AI.

Коментар