Продажбите на електромобили регистрират спад

480 хиляди пътнически електромобила са продадени в света през третото тримесечие
(снимка: CC0 Public Domain)

Противоречива година изпраща бизнесът с пътнически електромобили. Продажбите достигнаха високо ниво през второто тримесечие, но през третото тримесечие паднаха, сочи анализ на Counterpoint.

В периода юли-септември в света са продадени 480 хиляди бройки електромобили. Това е с 21% по-малко спрямо второто тримесечие и с 8% спад на годишна база, отбелязват анализаторите от Counterpoint.

В сравнение с третото тримесечие на 2018 г., продажбите на електрически превозни средства нарастват в ключови европейски страни, вкл. Германия, Великобритания, Франция и Швеция, но намаляват в Китай и САЩ.

Tesla, BAIC Group, BMW и Hyundai показват добри резултати, като увеличиха дела си на световния пазар за електромобили. В същото време много китайски марки губят позиции, заради трудните условия на вътрешния пазар.

Ръстът в продажбите на електромобили Tesla позволява на американската компания, ръководена от Илон Мъск, да увеличи пазарния си дял от 16% на 19% в рамките на една година.

Анализът на Counterpoint Research отчита продажбите на електрически автомобили с акумулатори (BEV) и хибридни модели с възможност за включване към електрическата мрежа (PHEV).

Коментар