Европейската комисия и MTV Networks International обявиха инициатива „Чуваш ли ме, Европа?“, която цели да насърчи младите хора да изразят мнението си, като участват в изборите за Европейски парламент през юни тази година.
“Необходимо е младите хора да знаят, че гласът им има значение и че е важно да участват в обсъждането и изборите за Европейски парламент“, заяви заместник-председателят на Европейската комисия Маргот Валстрьом.
На последните европейски избори избирателната активност на младите хора между 18 и 24 г. беше ниска – около 40 процента, посочват от Комисията. Инициативата „Чуваш ли ме, Европа?“ ще предостави на младите хора трибуна, за да изразят мненията си, да заявят пред Европейския съюз кои са и да представят пред неговите институции своите опасения, мечти, недоволство и идеали, казват организаторите на кампанията.
„Считаме, че трябва да се предоставят повече възможности на младите хора и че те трябва да бъдат ангажирани в изграждането на бъдещето. Това е наш приоритет“, заяви Антонио Кампо дал`Орто, заместник-изпълнителен директор на Music Brands за MTV Networks International.
Кампанията ще достигне своята кулминация на 30 април, когато младите хора ще се съберат в Берлин, Милано, Прага и други градове и ще извикат: „Чуваш ли ме, Европа?“. След това те ще бъдат насърчавани да изразят своите политически виждания, като участват в изборите за Европейски парламент през юни.