Sharp влиза на пазара за OLED телевизори

Sharp заема трето място на пазара за телевизори в Япония
(снимка: Sharp)

Японската компания Sharp навлиза на пазара за телевизори с дисплеи, базирани на органични светодиоди (OLED). Самите OLED панели ще бъдат доставяни на Sharp от корейския производител LG Display, съобщи Nikkei.

Sharp ще предложи OLED телевизори с диагонал на екрана 55 и 65 инча, първоначално на японския пазар. Цените ще започват от 300 000 йени (около 2700 долара). Засега не са известни плановете на компанията за пазарите в други страни.

През 2018 година Sharp контролираше 25,8% от пазара на телевизори в Япония в стойностно изражение. В първите девет месеца на миналата година обаче делът на компанията намаля до 22,2% и тя зае трето място след Sony и Panasonic, по данни на IHS Markit.

Безусловен лидер на световния пазар за OLED телевизори е LG Electronics, която през 2018 г. имаше дял от 62,2%, благодарение на продажби в размер на 1,56 милиона броя. Второ и трето място заемаха Sony (475 хиляди, дял 18,9%) и Panasonic (195 хиляди, дял 7,8%).

Очаква се през настоящата година в света да бъдат продадени общо 16 милиона OLED телевизора, в сравнение с 9 милиона броя през 2019 година. Увеличените продажби ще доведат до спад на цените, което означава, че OLED телевизорите ще станат по-достъпни за потребителите, а това допълнително ще стимулира търсенето, отбелязва Nikkei.

Коментар