Avast продавал потребителски данни за милиони долари

Нов скандал с продажба на потребителски данни се разгаря в ИТ индустрията
(снимка: CC0 Public Domain)

Разработчикът на популярния антивирус Avast продавал потребителски данни за милиони долари на големи компании като Home Depot, Google, Microsoft и Pepsi, твърди съвместно журналистическо разследване на Motherboard и PCMag.

Avast събира данни, използвайки своя антивирус и ги предава на филиала си Jumpshot, който ги обработва и продава, понякога за милиони долари, сочи разследването.

Според авторите на проучването, компанията Omnicom е платила на Jumpshot над 2 милиона долара за достъп до данни през 2019 г.

Avast иска разрешение от потребителите за достъп до техните данни. Разследването обаче установява, че много потребители не са били наясно, че Jumpshot продава данните им.

В скандала са замесени още известни компании като Expedia, Intuit, Keurig, Condé Nast, Sephora, Loreal и много други, които попадат в списъка с клиенти на услугата за търговия с потребителски данни.

Някои от тях вече побързаха да се откажат от Avast. Например, Microsoft заяви, че в момента не е свързана с компанията. Yelp признава, че е сключила еднократна сделка с Jumpshot.

Продаваните данни съдържат информация за търсенето в Google и Google Maps, активности в социалните мрежи LinkedIn и YouTube, както и посещенията на порно сайтове.

Един от продуктите на Jumpshot е доставял информация с висока точност за „кликванията” на потребителите в различни сайтове. Проектът е рекламиран с лозунга „Всяко търсене. Всяко щракване. Всяка покупка. На всеки сайт”.

Предполага се, че данните са предавани в анонимен формат, без да включват лична информация като имена и данни за контакт. Според експертите обаче има възможност за „разсекретяване” на потребителите.

Коментари по темата: „Avast продавал потребителски данни за милиони долари”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    Avast анти-вирус е вирус.

Коментар