Възходът на Tesla е показателен за това как една компания може да стане най-скъпият производител на автомобили без да има солиден опит зад гърба си. Единствено Toyota в момента има по-голяма пазарна капитализация от фирмата на Илон Мъск в автомобилния сектор.
Последният финансов отчет на Tesla беше приет много положително от анализаторите, в резултат на което акциите на компанията поскъпнаха (в момента стойността им е около 653 долара за брой), а пазарната й капитализация достигна нов максимум – 117 милиарда долара.
Вече няколко пъти Tesla преминаваше границата от 100 милиарда долара, но не се задържаше трайно над нея. Сегашното ниво е достатъчно високо и вероятно този път пазарната капитализация на американския производител на електромобили ще се задържи уверено над 100-милиардната бариера.
Пред Tesla на Илон Мъск вече е само най-скъпата автомобилна компания в света – японската Toyota, която се оценява на около 200 милиарда долара. На трето място е Volkswagen със своите 90,3 милиарда долара.
От финансовите резултати на Tesla зависят и възнагражденията на Илон Мъск. Той не получава заплата в класическия смисъл, а премии за постигане на определени показатели. Пазарна капитализация над 100 милиарда долара в дългосрочен план е един от тези показатели.
Ако компанията удържи нивото си (очаква се да успее, предвид по-бързите темпове на производството на Model Y и нарастващото търсене на Model 3), Илон Мъск ще получи първия транш възнаграждения в размер на 346 милиона долара, отбелязва IT Home.
Но целта на изпълнителния директор на Tesla е много по-амбициозна. По-рано той многократно заявяваше намерението си да изведе компанията до пазарна капитализация от един трилион долара.
Много обичах Нокия и Полароид
вече е 808$ ~150милярда кап