Alphabet, компанията-майка на лидера в интернет търсенето Google, отчете вчера финансови резултати за четвъртото тримесечие на 2019 година. За първи път в тях фигурират данни за бизнеса на видео портала YouTube.
YouTube, който бе закупен от Google през 2006 г., печели от реклама. През 2019 г. приходите на портала надхвърлят 15,1 милиарда долара, докато година по-рано YouTube е донесъл повече от 11 милиарда долара на Alphabet, а през 2017 г. – около 8,1 милиарда долара.
От изнесените данни се вижда, че темпът на растеж на приходите на YouTube се увеличава стремително в последните три години, което потвърждава и засилващият се интерес на интернет аудиторията към видео съдържанието.
В същото време общите приходи на Alphabet за миналата година възлизат на около 162 милиарда долара, докато през 2018-а и 2017 г. са били съответно 137 и 111 милиарда долара, тоест и тук ръстът е осезаем. Цифрите сочат, че YouTube носи на Alphabet близо 10% от всичките й приходи.
Google other – $5,2 bil