Забуксува ли европейският план на Xiaomi

Xiaomi търси растеж чрез експанзия в Европа, но пандемията е сериозна пречка
(снимка: MI blog)

Xiaomi, китайският производител на електроника, е лидер в продажбите на смартфони в Индия и сред първите пет марки в родината си. За да ускори растежа си, компанията се надява през 2020 г. да разшири присъствието си на европейския пазар.

Амбициозните планове на Xiaomi обаче могат да бъдат възпрепятствани от пандемията на коронавирус, предупреждават наблюдателите на пазара от тайванското издание DigiTimes.

Индия днес се счита за втория по големина пазар за смартфони в света след Китай. По данни на Counterpoint Research, през 2019 г. Xiaomi е доставила 42,9 милиона смартфона в Индия и контролира 29% от този пазар.

Наблюдателите смятат, че в бъдеще е малко вероятно Xiaomi да постигне значителен растеж в Индия. Съмненията са свързани с факта, че местните купувачи предпочитат устройства от среден клас и входно ниво, докато самата Xiaomi се стреми да премести фокуса към смартфони от висок клас, за да конкурира Huawei.

В търсене на растеж, от началото на 2019 г. Xiaomi активизира маркетинговите си кампании в Европа и постигна успех на редица пазари. Така през четвъртото тримесечие Xiaomi влезе в топ 5 на марките смартфони в Испания, Франция и Италия.

Но в Европа COVID-19 набира сила и това може да повлияе на резултатите на китайския доставчик. DigiTimes очаква европейските доставки на смартфони на Xiaomi да спаднат значително.

По-рано, през февруари, компанията предупреди за негативните ефекти на коронавируса върху нейния бизнес. Ръководството на Xiaomi понижи прогнозата си за приходи през първото тримесечие на 2020 г., но разчита на възстановяване на показателите в бъдеще.

Междувременно Oppo, друг китайски доставчик на смартфони, заложил на европейския пазар, смята, че коронавирусът няма да повлияе на продажбите толкова, колкото се очаква.

В неотдавнашно интервю маркетинг мениджърът на Oppo отбеляза, че макар да са под карантина и да се самоизолират, потребителите започват да прекарват повече време със своите смартфони, което може да стимулира търсенето на нови устройства.

Коментар