Водещата търговска верига Пикадили има готовност до 3 месеца да въведе електронни EDI фактури. Супермаркетите вече внедриха системата за електронен обмен на данни – Electronic Data Interchange (EDI).
Електронните фактури са последният етап от проекта за електронен обмен на данни в Пикадили, за използването на които обаче все още предстоят уточнения с данъчните власти за формата и архивирането. От 01.01.2009 г. ЗДДС (Законът за данъка върху добавена стойност) позволява фирмите да използват електронни EDI фактури (електронни фактури без електронен подпис), но предстои да бъдат разработени конкретните практики.
EDI се наложи в международния бизнес, а вече и в България, като модерна и ефективна система. Тя създава предпоставки за стандартизиране на оборота на документи и проследимост на процеса, снижаване на времето за обработка на данни, минимална човешка намеса и съответно намаляване на евентуални грешки. Съществено предимство на EDI е, че на практика е безхартиен способ за размяна на документи.
Използването на този електронна комуникация предоставя сигурен и бърз обмен на информация между страните в търговския процес. Въведената от Пикадили система дава сериозни предимства на доставчиците на веригата, като предлага цялостен пакет за електронен обмен на данни и информация – справка за продажби, наличности и планирани запаси (out-of-stock), като част от Cooperative Supply Chain Management.
Електронната комуникация предоставя сигурен и бърз обмен на информация между страните в търговския процес. По електронен път могат да се обменят различен тип документи: PO – purchase order – заявка за доставка; DA – dispatch advice – авизо от доставчика/стокова разписка; RA – receipt advice – потвърждение за приета доставка; Invoice – електронна фактура.
Първият етап от въвеждането на системата стартира в началото на октомври 2008 г., когато беше въведен обмен на заявки за доставка. В момента търговската верига използва електронен обмен на заявки за доставка с над 40 доставчика. До края на годината се предвижда да бъдат включени над 250 доставчика.
Инвестициите в съвременни информационни технологии са приоритетни за Пикадили, като част от стратегията за повишаване на конкурентноспособността на търговската верига. Внедрената от Пикадили ERP система (SAP for Retail) беше призната за най-добра световна практика в индустриалното решение за управление на търговски вериги. В началото на миналата година компанията премина успешно всички сертификационни процедури на световния лидер в бранша – СЖС, като получи сертификати БДС EN ISO 9001:2001 – "Системи за управление на качеството" и БДС EN ISO 22000:2005 – "Системи за управление на безопасността на храните.