Huawei с ръст на приходите въпреки кризата

Пандемията и санкциите от САЩ засега не спират растежа на Huawei
(снимка: Huawei)

Ръст на приходите за първото тримесечие на 2020 година отчете китайският гигант Huawei Technologies, въпреки пандемията от коронавирус, която срина световните пазари и бизнеса на компаниите.

В периода януари-март продажбите на Huawei възлизат на 182,2 млрд. юана (25,8 млрд. долара), което е с 1,4% повече спрямо същия период на предходната година. Но ръстът се забавя сериозно, като се има предвид, че през първото тримесечие на 2019 г. компанията постигна ръст от 39%, коментира Уол Стрийт Джърнъл.

„Темповете на растеж намаляват, но заслужава да се отбележи, че финансовите резултати се оказаха устойчиви за компания, която се намира в черния списък на САЩ и е принудена да работи в условия на разпространение на коронавирус”, заяви Виктор Чжан, президент на Huawei.

От почти година Huawei не може да купува части и компоненти от американски производители без специално одобрение от правителството на САЩ. В същото време властите няколко пъти подновяват временния лиценз на Huawei, който позволява на компанията да си сътрудничи с американски партньори.

Huawei активно разработва собствени чипове, приложения и услуги като част от т.нар. „План Б”. Изпълнителният директор на компанията Ерик Сю казва, че „План Б” в крайна сметка се е превърнал в „План А”, което компанията не е очаквала. В същото време той добавя, че Huawei не желае да прекрати използването на американски технологии.

Според скорошна публикация на Ройтерс, Вашингтон изготвя нови ограничения, които ще затруднят Huawei при закупуването на чипове. Виктор Чжан обаче нарича потенциалните нови ограничения „икономически безсмислени”.

Според топ мениджъра на Huawei, все още е трудно да се определи въздействието на коронавируса върху бизнеса на компанията – дали то ще бъде дългосрочно или краткосрочно. „Виждаме, че пандемията определено има голямо влияние върху глобалния бизнес и се превърна в проблем”, казва Чжан.

Huawei има големи очаквания за своя вътрешен пазар. Въпреки избухването на COVID-19 и търговските ограничения от САЩ, потребителският бизнес на компанията – смартфони, компютри и таблети – се очаква да нарасне с 20-30% в Китай през 2020 г.

Huawei обяви само няколко финансови показателя, а окончателният тримесечен отчет ще бъде публикуван по-късно. Маржът на печалбата на компанията е намалял до 7,3% – от 8% година по-рано. Производителят не разкрива данни за доставките на смартфони.

Коментар