Facebook вече е най-големият миноритарен акционер в Jio – водещ играч на пазара за смартфони в Индия, съобщиха от социалната мрежа. Дейвид Фишер, главен директор по приходите във Facebook, заяви, че сътрудничеството с Jio ще помогне за ускоряването на цифровата трансформация в Индия.
„Днес ние обявяваме инвестиция в Jio Platforms Limited, част от Reliance Industries Limited, в размер на 5,7 милиарда долара, което прави Facebook най-големият миноритарен акционер. Тази инвестиция подчертава нашия ангажимент към Индия… и драматичната трансформация, която Jio предизвиква в страната”, коментира Фишер в официално изявление.
За по-малко от четири години Jio успя да приобщи към интернет повече от 388 милиона души чрез предлаганата от компанията гама от смартфони на агресивно ниски цени.
Стратегическият ход на Facebook идва в момент, когато Индия е в разгара на една от най-динамичните социални и икономически трансформации, които светът някога е виждал, водена от бързото възприемане на цифровите технологии. Само за последните пет години повече от 560 милиона души в Индия са получили достъп до интернет.
„Нашата цел е да създадем нови възможности за развитие на бизнеса от всички размери, по конкретно за повече от 60 милиона малки предприятия в цяла Индия. Те представляват по-голямата част от работните места в страната и формират сърцето и душата на селските и градските общности”, заяви Аджит Мохан, вицепрезидент и управляващ директор на Facebook, Индия.
„Предвид пандемията от коронавирус е повече от важно в този момент заедно да се борим с глобалната криза и да положим основите, в помощ на хората и бизнеса в следващите години”, допълни Мохан.
Една от целите на сътрудничеството между Facebook и Jio ще бъде създаването на нови начини, по които хората и бизнесът да работят по-ефективно в развиващата се цифрова икономика, уточнява мениджърът.
Така например, обединяване на JioMart, инициативата за малкия бизнес на Jio, със силата на WhatsApp може да даде възможност на хората да се свързват с бизнеса и да купуват продукти безпроблемно и лесно чрез едно ново мобилно изживяване.
През годините Facebook проявява силен интерес към Индия и инвестира в страната. WhatsApp е толкова проникнал в живота на индийците, че се е превърнал в често използвана дума в много индийски езици и диалекти.
Освен че обединява приятели и семейства, Facebook е един от най-големите стимулиращи фактори за растеж на малкия бизнес. Друг продукт на Facebook, Instagram, също се разраства драстично в Индия през последните години като място, където хората следват своите интереси и страсти.