Хакери откраднаха данните на милиони клиенти от EasyJet, включително хиляди номера на кредитни карти, стана ясно от изявление на нискотарифната авиокомпания във вторник.
„Злонамерено лице е получило достъп до имейл адреса и данните за пътуване на приблизително 9 милиона клиенти и данни за кредитни карти на други 2208”, признават от компанията.
EasyJet не дава допълнителна информация за това кога е извършена атаката, но вече се е свързала с всички засегнати клиенти и ги е уведомили за проблема в сигурността.
Авиокомпанията е подала информация за инцидента към Комисията по информация на Великобритания (ICO) и Националния център за киберсигурност.
Изпълнителният директор на EasyJet, Йохан Лундгрен, се извини на клиентите и посочи пандемията от коронавирус като възможен стимул за действията на хакерите.
„Когато разбрахме за инцидента, стана ясно, че поради Covid-19 има засилен интерес към лични данни, които се използват за онлайн измами”, каза Лундгрен.
„В резултат на това и по препоръка на ICO се свързахме с всички наши клиенти, чиято информация е била засегната и ги посъветвахме да бъдат особено бдителни, ако получат непоискани електронни комуникации”, допълни мениджърът.
Не, пандемията не е стимул за хакерите. Стимул е идиотите там, които не са предприели елементарни мерки да обезпечат сигурността