Японската компания Mazda започва серийно производство на първия си електромобил. Моделът MX-30 се сглобява в завод в Хирошима, а продажбите в Европа ще започнат през есента.
Mazda MX-30 разчита на двигател с мощност 145 конски сили. Батерията с капацитет 35,5 кВтч осигурява пробег до 200 км (съгласно WLTP). Това са скромни параметри, като се има предвид цената от 34 000 евро, при наличие на Tesla Model 3 в Европа за 44 000 евро и много по-добри характеристики.
MX-30 е проектиран специално за пазара в Европа – моделът ще се появи тази есен първо в Германия. Ако 200 км пробег се струват малко на някого, Mazda пояснява, че европейците изминават с колите си средно по 50 км на ден. Батерията на кросоувъра се зарежда до 80% за около 40 минути с използване на бързо зареждане с постоянен ток.
На клиентите, които искат електромобил с по-дълъг пробег, Mazda ще предложи следващата година хибридна версия с роторен двигател с неголям обем, който ще зарежда акумулаторната батерия – така ще се подобри значително автономността. Цената на хибрида все още не е обявена.
Никой не знае докога сегашните електрически автомобили ще са на мода. Само вече е ясно, че ДВГ са отживелица. Ако бъдещите автомобили са релсови и при това захранвани от самите релси по земята (в Швеция преди време съобщиха за такъв експеримент в реална среда), а междуградските преходи стават като си товариш колата на свръх скоростен влак, то Мъск внезапно ще се окаже просто назад… Тогава батериите отиват на заден план и изобщо обемът им и цената им ще е без значение. Тези батерии ще се ползват само при изпреварване или паркиране, т. е. максимум 1-2 километра на ден.
На ток е 5 пъти по~скъпо от на метан. И 5 пъти по~не екологично. Разбира се, единственото решение е “www.kinet.club” 100 пъти по-евтино от метана и 1000 пъти по-екологично.
Тесла може да харесва само човек, който няма претенции към качеството на автомобила. Обратното важи за Мазда. Само човек с набито око и внимание към детайла , може да я оцени. Така, че за всеки влак си има пътници.
Много сериозна заявка Мъск ще бере ядове огромното предимство ще дойде от следващия хибрид. Това ше бъде май първия хибрид с голям акумулатор и малък двигател. А точно това е вярното решение в момента.
Е, щом казваш, значи е така! У нас такива капацитети с лопата да ги ринеш!
Като видях как изглежда Теслата вътре като качество на материала и сглобката, си мисля, че само комплексар би си купил имиджов боклук. А Мазда са пословични с високо качество на изработка и материали.
Тия смешки се подиграваха на електричките, но явно разбраха, че отиват към фалит до 10 години, щото след това никой няма да иска да си купува нафтови и бензинови боклуци. Само че много закъсняха, с тия смешни параметри няма кой да им купи колата. А тия дни бай Мъск като изкара новите батерии, направо трепе всякаква конкуренция.
Поне Mazda-та изглежда много по-добре от Tesla. А това не е никак малко. За останалото времето ще покаже!
Трябва много да не харесваш Тесла, за да избереш Мазда с многократно по-ниски показатели за тази цена.