AOC: Имаме най-висок дял при геймърските монитори

Кристиян Букур, търговски директор на AOC & MMD България, подчерта успеха на брандовете AOC и Philips на пазара за монитори у нас през първото тримесечие
(снимка: AOC & MMD)

Пазарът на монитори в Европа е навлязъл в петата си поредна година на растеж от първото тримесечие на 2016-а насам, сочат данни на анализаторската компания Context. Друго изследване, на IDC, отрежда на AOC водещ пазарен дял от 19,5% в световен мащаб при геймърските монитори.

През първото тримесечие на  2020 г. пазарът на монитори е нараснал с 5%, в сравнение с Q1 на 2019. Двете марки AOC и MMD (лицензен партньор на Philips монитори), притежавани от TPV, са отчели повече от двоен ръст в сравнение с ръста на пазара, като в резултат са увеличили продажбите си с 12,3%. Делът на двата бранда заедно им осигурява трета позиция, която се запазва от Q1 2018 досега с общ резултат от 14,9%.

AOC печели първото място в геймърския сегмент с висока честота на опресняване (100 Hz или повече) с 28,3% дял, увеличавайки продажбите си с впечатляващите 40%, в сравнение с първото тримесечие на миналата година.

При екраните с голям размер (27” и нагоре) също е отчетен забележим ръст през първото тримесечие на 2020 г. – с 22,1%, в сравнение с Q1 2019, а AOC и MMD комбинирано имат резултат, който е над два пъти по-висок от ръста на пазара – това се изразява в 47,4% увеличение на продажбите и най-голям обем реализирани продукти в този сегмент.

AOC е номер едно по пазарен дял при геймърските монитори, според IDC
(снимка: AOC)

Philips мониторите (MMD) увеличават дела си с 21,5%, а AOC – с впечатляващите 89,1%, което превръща марката в най-бързо растящата в сегмента. Двата бранда комбинирано постигат първа позиция в сегмента на големите монитори (27”+), като увеличават общия си пазарен дял с 2,8% година за година, вече покривайки 16,2% от тази нарастваща ниша.

Общият пазар на монитори продължава да расте, благодарение на няколко фактора. Обемът на дисплеите с висока резолюция (QHD и UHD) в световен мащаб е нараснал с 40% от Q1 2019 до Q1 2020, подчертавайки тренда за миграция от Full HD дисплеите. UltraWide (и SuperWide) дисплеите (21:9, 32:9 и 32:10) стават все по-широко разпространени. Растежът на този тип монитори в световен мащаб е 100% година за година.

Извитите дисплеи също получават повече присъствие: този пазар нараства с 63% година за година. Търсенето на големи монитори също се увеличава, особено в бизнес средите, където продуктивността е от голямо значение. 27-инчовият размер е новият стандарт, наред с функционалности като USB-C докинг с Gigabit Ethernet портове, MultiView (Picture-In-Picture) и KVM превключватели.

В геймърския сектор продължава търсенето на модели с висока честота на опресняване. Обемът на пазара на дисплеи със 100 Hz или по-висока честота на опресняване расте с 60%, а на 144 Hz и по-бързи – със 76% година за година.

В сегмента на 27-инчовите и по-големи монитори са продадени 3,5 пъти повече монитори Philips през първото тримесечие, в сравнение със същия период на миналата година
(снимка: MMD)

В България пазарът на монитори се сви леко с 6,5% през първото тримесечие на 2020 г. AOC и MMD обаче заедно се изправиха срещу този тренд и постигнаха най-висок обем продажби, като го увеличиха с 45,5% в сравнение с Q1 2019 г. AOC увеличи обемите с 30,6% и остана на трето място. С общ пазарен дял от 20,4% двата бранда са на първа позиция със 7,3% общо увеличение година за година и най-голям пазарен дял от девет тримесечия. Само AOC увеличи пазарния си дял с 3,3% за същия период и достигна 11,6%, което отрежда на марката трето място на пазара.

Сегментът на големи монитори (27” и нагоре) нарасна с 32,1% година за година през Q1 2020, а общият обем продажби на двете марки ги позиционира на трето място със 70,8% увеличение в сравнение с Q1 2019. Обемът на AOC е увеличен със 17,2%, а продажбите на Philips отбелязват впечатляващ ръст от 242,1%. Комбинираният пазарен дял на двата бранда възлиза на 14,6% – увеличение с 3,3% в сравнение с Q1 2019.

„В сегмента от 27-инчовите и по-големи модели имаме отлично портфолио и при двете марки, особено при MMD. В тази ниша продадохме 3,5 пъти повече монитори Philips в сравнение с миналата година”, отбеляза Кристиян Букур, търговски директор на AOC & MMD България.

Коментар