TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Viber къса всички отношения с Facebook

„Facebook продължава да демонстрира неразбиране на основната роля, която има в света”, заяви Джамел Агауа, глобален изпълнителен директор нa Viber
(снимка: Rakuten Viber)

Viber преустановява официално всякакви бизнес отношения с Facebook, „за да защити своите над 1 милиард потребители”, съобщиха от разработчика на популярното приложение за комуникации.

„Поради неспособността на Facebook да защити данните на своите потребители, както и предвид неуспешните опити да спре омразната реч, Viber взе решение да премахне всички продуктови допирни точки между платформите, както и да преустанови рекламите си в социалната мрежа”, гласи официалното изявление от Rakuten Viber.

Viber ще премахне от платформата си Facebook Connect, Facebook SDK и GIPHY. Също така, всички рекламни разходи в социалната платформа ще бъдат спрени, с което Viber се присъединява към нарастващото глобално движение срещу технологичния гигант #StopHateForProfit.

На фона на протестите в САЩ през последните седмици, група от шест организации, в това число Антидифамационната лига (ADL) и Националната асоциация за напредък на цветнокожите (NAACP), призоваха рекламодателите във Facebook да спрат техните платени кампании в платформата през целия месец юли, заради неспособността на компанията да защити потребителите от омразна реч.

Наред с многобройните нарушения по линия на личните данни, включително скандала Кеймбридж Аналитика, в който политическа консултантска компания неправомерно събра данните на близо 87 милиона потребители на Facebook, тази реч на омраза е и последната капка в чашата на търпение от страна на Viber, заявиха от компанията.

„Facebook продължава да демонстрира неразбиране на основната роля, която има в света. От неправилното управление на данни и липсата на сигурност в приложенията си, до възмутителното отношение и липсата на мерки за защита от опасна реторика, Facebook стигна твърде далеч”, заяви Джамел Агауа, глобален изпълнителен директор нa Viber.

[related-posts]

„Ние не сме арбитър в тази игра, но истината е, че много хора страдат от разпространението на обидно съдържание. И всяка компания следва да заеме ясна позиция по темата”, допълни мениджърът.

Очаква се действията по прекратяване на бизнес отношенията между Viber и Facebook да приключат до началото на юли 2020 г. Разходите за реклами във Facebook незабавно ще бъдат спрени, уточниха от Rakuten Viber.

още от категорията

Густав Лине поема ръководството на Cobuilder

TechNews.bg

Xiaomi отчете стабилен растеж в трите си основни бизнеса

TechNews.bg

Fitch понижи кредитния рейтинг на Intel

TechNews.bg

Palo Alto Networks придобивa CyberArk за 25 млрд. долара

TechNews.bg

Пазарната капитализация на Microsoft надвиши 4 трилиона долара

TechNews.bg

LG отчете спад на приходите и печалбата през второто тримесечие

TechNews.bg

Коментари