Японската корпорация Sony планира да промени името си и да извърши мащабно преструктуриране. От 1 април следващата година компанията ще се нарича Sony Group, бе решено на среща на акционерите, за която съобщава Nikkei Asian Review.
„Решихме да променим името на Sony Group, за да се възползваме от разнообразното ни портфолио и да продължим развитието на бизнеса си”, заяви изпълнителният директор Кеничиро Йошида. Анализаторите очакват, че промените ще са от полза за японската компания.
Sony получи сегашното си име през 1958 г., когато основателят Акио Морита обмисляше навлизане на международния пазар. Според Кеничиро Йошида, смяната на името на Sony Group представлява нов етап в развитието на японската компания.
Критиците отдавна отбелязват, че Sony страда от подценяване, тъй като името на компанията е силно свързано с инвеститорите на пазара на електроника, докато в действителност тя има по-широк спектър от дейности. Промяната на името на Sony Group трябва частично да реши този проблем и да привлече инвеститори, които не са обременени със стереотипни идеи за бизнеса на компанията.
Пандемията от коронавирус доказа, че диверсификацията на бизнеса е помогнала на Sony да компенсира загубите от пазара на електроника с положителни промени в сегмента на цифровите развлечения, които станаха по-популярни в периода на изолация. Като част от преструктурирането, Sony допълнително оптимизира управлението на подразделенията и паричните си потоци.
Отделна задача пред ръководството е да получи пълен контрол върху структурата Sony Financial Holdings, която сега е 35% собственост на чуждестранни инвеститори. Японската компания планира да изкупи обратно този дял за 3,73 милиарда долара. Финансовите услуги и застраховането ще бъдат един от източниците на стабилни приходи за Sony Group.
Междувременно, събранието на акционерите на Sony тази година привлече само 222 участници под формата на лично присъствие, докато останалите гласуваха дистанционно, отбелязва Nikkei Asian Review.