Правителствата на Германия и Франция увеличиха субсидиите за закупуване на електромобили съответно до 9000 и 7000 евро, което доведе до експлозивен ръст на търсенето. Държавните субсидии целят да стимулират пазара на фона на общ спад в продажбите на автомобили, поради коронавируса.
В резултат на новите субсидии, някои електрически автомобили станаха изключително достъпни, става ясно от репортаж по темата на Блумбърг. Така например, Autohaus Koenig дава на лизинг Renault Zoe в изпълнение LIFE Z.E. 50 за 125 евро на месец в продължение на две години – останалите плащания се покриват от субсидията.
Други версии на автомобила са малко по-скъпи: Experience Z.E. 50 R110 се предлага за 154 евро на месец, а Intens Z.E.50 R135 за 163 евро. За 20 дни около 3000 души са откликнали на офертата и около 300 са подписали договори. „Ако имахме повече персонал, щяхме да продадем още повече”, казва Волфганг Хубер, ръководител на отдела за продажби на електромобили в Autohaus Koenig, Берлин.
Продажбите на автомобили в Европа се възстановяват по-бавно, отколкото в Китай или Северна Америка, и това принуди политиците да увеличат субсидиите в опит да стимулират икономическата активност и пазара, в който са заети много хора.
Прогнозите сочат, че във Франция продажбите на Renault Zoe ще се удвоят тази година, а в Амстердам, който ще премине напълно към електрически автомобили от 2030 г. (тогава ще бъде забранено в града да влизат обикновени ДВГ автомобили), месечният фонд от 10 милиона евро за субсидии при закупуване на електромобили бе изчерпан за… 8 дни.
Огромните субсидии увеличиха 10 пъти продажбите на стартъпа Carfellows в Германия. „Това е идеалното време за нас”, казва Райнер Уестдоерп, говорител на компанията, която дава под наем електрическия Smart EQ за… 10 евро на месец! По неговите думи, само за три дни през юни се е извила опашка от 1000 души за Smart EQ, поради което приемането на заявки временно е спряно.
Разбира се, не навсякъде ситуацията с държавните субсидии за закупуване на електромобили изглежда същата като във Франция и Германия. Например, в Белгия, подобна програма търпи съкращения, но като цяло за европейците ситуацията с електромобилите изглежда много добра.
Питар, в ГДР където се произвеждаше трабанта ситуацията е точно обратната. Там Лада можеш да си купиш без ред, но не и трабант, за който чакаш много време. Просто защото за 3 бона друга кола няма да намериш. Тук, естествено, цените бяха съвсем различни…
Какво са в Богатите Бели Страни – Франция и Германия 150-160 евро на месец?
Тва е се едно тука на бай Ганя да му дадеш оферта за 50 лева на месец да кара нова кола.
Само от Перник ще се изсипят поне 50 000 заявки.
Па после ЧЕ мислиме на какво ЧЕ гУ караме – мое и на въглища 🙂
За Москвич също не се чакаше. Е, имаше половин до една година, но сравнено с 15 год. …
Забравих имал съм и трабант за него е вярно трудно влизах но нямаше друга кола която можехме да си купим “БЕЗ РЕД”
Имам Зое имам и Зафира вътре ми е достатъчно широко а съм 186см.Височината и е точно колкото Зафирата.
Рено Зоуи и Смарт са много малки… Като Трабант преди 50 години… Батерията им е 4 до 5 пъти по малка от тази на Тесла и Ривиан.
Станиславе, кой те излъга, че CO₂ е в излишък, че и вреден?!?
150 части на милион е долната граница, под която масово растенията ще започнат да измират.
Зърнените култури са се появили при концентрация на CO₂ над 6 пъти по-голяма от сегашната!
Недей да ги вярваш тия малоумия, ми седни да прочетеш какво пишат учените. Но, не тия, чиито заплати, хонорари и грантове зависят от това да лъжат безочливо.
Погледнато в исторически план, за последните няколко милиона години концентрацията на, CO₂ почти винаги е била далеч над сегашните нива.
Само последните няколко века е започнала да спада, като настоящите нива са по-скоро близо до опасно ниски.
Когато дойде време да се платят 16000 евро, просто я връща и взима нова кола!!! Така правят европейците.
Кво говориш бе ?
.. Нужното количество CO2 се набавя по естествен път, в момента е в доста голям излишък и е вреден. Иначе за съжаление си прав. Това което работник в магазина е можел да си купи през 1960-та в момента програмист с 10г стаж не може и да си го мечтае.
Изключително много се дразня на концепцията за “субсидии”.
Държавата това е народът. Парите, които “държавата дава”, всъщност, са от джобовете на народа.
Ако народът няма – взимат от банки.
А, банките не, че имат пари. Просто използват едни измамни схеми от преди няколко века, които все още не са забранени, незнайно защо, и дават 10 до 20 пъти повече заеми, отколкото реално могат да покрият с наличните средства.
Крайният резултат е, че едни измамници натрупват несметни богатства. А, възможностите на обикновените граждани все повече и повече намаляват.
В САЩ вече се появи поколение, което има по-малки финансови възможности от родителите си при същото и по-добро образование.
А, едни боклуци ни обясняват, че храната на растенията (CO₂) била вредна …
Жалка картинка.
тук нещо има скрито не може да се предлага за две години по 125 евро реното почва от 28000 евро – 9000 субсидия – 3000 две години по 125 евро? остават едни 16000 евро това ли са стотинките за които ги дават
ООН бие тревога: Иде глад с исторически размери, бедните ще стават още по-зле . COVID-19 е разкрил “крехкия скелет“ на обществото .
Крехък скелет в електромобил.
НОИ с 23% по малко приходи.