Акциите на Microsoft поскъпнаха с над 30% от началото на годината, в резултат на пандемията от коронавирус COVID-19, която стимулира търсенето на облачни услуги и други инструменти за работа и учене от дома. Анализаторите очакват компанията да обяви високи финансови резултати за четвъртото фискално тримесечие, което приключи в края на юни 2020 г.
Според Barron’s, средната прогноза на Уолстрийт за тримесечните приходи на Microsoft е 36,5 милиарда долара, а печалбата – 1,38 долара на акция. Анализатори очакват повишени приходи от публичните облачни услуги на Azure, офис приложенията Office 365 и видеоконферентната услуга Microsoft Teams.
Брад Зелник, анализатор от Credit Suisse, потвърди рейтинга „Outperform” за акциите на Microsoft и повиши прогнозата си от 195 до 225 долара за акция. Той очаква „солидни” резултати през четвъртото тримесечие, благодарение на „нуждите на отдалечената икономика, стимулиращи търсене на Azure и Microsoft Teams”.
Според Зелник, вниманието на инвеститорите ще бъде фокусирано върху прогнозата на Microsoft за текущата финансова 2021 година. По неговите думи, основните продукти на Microsoft „се справят добре въпреки несигурността” и „притесненията около основните направления на софтуерната индустрия в краткосрочен план”.
Анализаторът на финансовите пазари Уолтър Притчард от Citigroup смята, че тримесечните резултати на Microsoft ще бъдат в съответствие с очакванията на Уолстрийт. Предвид постоянния риск от втора вълна на коронавирус, ръководството на компанията е малко вероятно да обяви конкретни прогнози за финансовата година, добави експертът.
Притчард повиши прогнозата си за котировките на Microsoft от 179 на 216 долара за акция и запази рейтинга на компанията на ниво „Equal Weight”.
При затваряне на борсата в петък, 17 юли, стойността на ценните книжа на Microsoft беше $202,88, което е с 0,51% по-малко спрямо предходния ден. Пазарната капитализация на софтуерния гигант се оценява на 1,54 трилиона долара.
Анализаторът Филип Уинслоу от Wells Fargo коментира, че Amazon остава лидер на облачния пазар, но Microsoft продължава да скъсява разликата и да се отдалечава от Google, който е на трето място. Инвеститорите вече ясно разбраха потенциала на Microsoft и го включиха в цената на акциите, но „дългосрочното въздействие на потенциала за растеж на Azure все още не е напълно отразено в консенсусните прогнози или оценките на акциите”, смята експертът.
Въвеждане в заблуждение се наказва с до 3 г лишаване от свобода.