Ford нае четириноги роботи Spot за картографиране

Spot, оборудван с камери и лазерни скенери, е подходящи за индустриални приложения
(снимка: Boston Dynamics)

Автомобилният производител Ford нае два робота Spot от Boston Dynamics, за да актуализира плана на един от своите заводи за трансмисии. По този начин компанията ще намали наполовина времето за извършване на подобна дейност.

Заводите на Ford са претърпели много промени, откакто влязоха в експлоатация, отбелязва TechCrunch. Сега за инженерите на компанията е трудно да разберат дали първоначалните планове на предприятията съответстват на реалността.

Роботите Spot, които имат възможности за лазерно сканиране и визуализация, ще помогнат на Ford да изготви много подробни и точни карти, които инженерите на компанията ще използват за надграждане и преоборудване на завода.

Роботите значително ще ускорят процеса на изготвяне на плановете, тъй като няма да се губи време за инсталиране на лазерни скенери за измервания в различни точки на предприятието. Благодарение на Spot, компанията ще съкрати с 50% времето за изготвяне на план на завода.

Boston Dynamics е оборудвала роботите си с пет камери и лазерни скенери. Spot може да работи до два часа с едно зареждане, придвижвайки се със скорост около 4,8 км/ч. След това събраните данни се комбинират за да се получи по-пълна картина.

Освен това, поради малкия размер на роботите Spot, те могат да се използват за изследване на места от предприятието, които не са достъпни за хората.

Коментари по темата: „Ford нае четириноги роботи Spot за картографиране”

добавете коментар...

  1. Димитър Иванов

    Да, наистина изглежда много тъпо така описано. Или пък липсва някаква част от статията, която доразказва за какво иде реч.

  2. инж. Стоянов

    Как могат да нямат чертежи планове на сградите, които ползуват?
    Какво толкова има да картографират в едно производствено хале?
    Къде са им архитектите и строителните инженери?

    Какъв е този абсурд да не си знаят плана на сградите в които работят?

    Ако целта е реклама е доста тъпа и обида за интелекта на мислещите хора.

    Пример за затъпяване на рекламите помня беше за горива за автомобили в които слагали витамини.

Коментар