Телевизионна реклама, показваща овци като пътници във влак, предизвика намесата на британския Комитет по рекламни стандарти (ASA).
Творението на агенция Delaney Lund Knox Warren беше забранено от ASA, съобщи Гардиън. Рекламата обслужва компанията за онлайн продажба на билети Trainline.com.
Скандалният клип показва как стадо овце се реди на опашка за билети в жп станция. И ето че се появява човек, който минава транзит покрай опашката и влиза във влака, държейки билет, купен от уеб сайта Trainline.com.
Глас зад кадър осведомява, че онлайн покупката на билет може да спести на пътуващите до 39% от стойността му.
ASA е получила десетки жалби от потребители, които се оплакват, че рекламираната отстъпка не отговаря на действителната. Много пътници не са успели да се снабядт с евтини билети за някои от маршрутите.
Сравнението на хора с овце също е раздразнило общественото мнение и органите на властта, следящи рекламата.
За отстъпката разбирам, на в едно съвременно общество липсата на самоирония бих определил като огромен недостатък.