Пандемията донесе печалби на гейминг индустрията

В условията на социална изолация американците се посветиха на видео игри
(снимка: CC0 Public Domain)

Периодът на пандемия от коронавирус нанесе сериозен удар на много индустрии. Но има и печеливши бизнеси от карантината и социалната изолация. Еедин от тях е индустрията на игрите.

В условията на Covid-19 много хората си останаха вкъщи и уплътниха голяма част от времето си с компютърни и конзолни игри. Така създателите на развлекателен софтуер и гейминг хардуер се оказаха печеливши.

Според проучване на NPD Group, само жителите на САЩ са изразходвали повече от 11,6 милиарда долара за видео игри, конзоли и свързани с тях продукти през второто тримесечие на 2020 г.

Тази сума е с 30% по-висока отколкото разходите за същия период (април-юни) на миналата година и със 7% повече спрямо първото тримесечие на 2020 г., отчитат анализаторите.

По-голямата част от сумата, или 10,2 милиарда долара, американците са похарчили за видео игри, сочат още актуалните данни за второто тримесечие.

В същото време търсенето на конзоли за игри се е увеличило с 57% до 848 млн. долара. За слушалки, геймпади и други аксесоари геймърите в САЩ са похарчили 584 милиона долара в периода април-юни.

Коментар