Възроденият пазар на лаптопи с 27% ръст за тримесечието

Социалната изолация подтикна хората да купуват лаптопи за работа, учене и игри
(снимка: CC0 Public Domain)

Ръст от 27% бележи световният пазар на лаптопи през второто тримесечие на годината, според доклад на Strategy Analytics. Водещите пет доставчика постигат силен ръст в периода април-юни, но около 50% от пазара контролират Lenovo и HP Inc.

Подобно на други пазарни наблюдатели, експертите на Strategy Analytics свързват положителната динамика на лаптоп пазара с ограниченията, въведени с пандемията COVID-19, които доведоха до рязка промяна в комуникациите и обучението.

Пазарните лидери финишираха почти наравно през второто тримесечие. Lenovo достави 13,6 милиона лаптопа, или 25% от общия брой, докато HP допринесе с 13,4 милиона бройки, или 24,8% от всички. В същото време HP показа по-изразено темпо на растеж – 42%, в сравнение с миналогодишното ниво, докато Lenovo постигна ръст от 17%.

Dell и Apple покачиха доставките си на лаптопи с около 21% всяка. Резултатът на Dell за периода април-юни е 8,4 милиона единици (15,6% от общия брой), докато Apple е продала 4,6 милиона устройства (8,5% дял).

Acer затваря Топ 5, като подобно на HP регистрира увеличение на доставките с повече от 40%. Компанията е продала през тримесечието 3,6 милиона лаптопа, спрямо 2,6 милиона преди година. В резултат, пазарният дял на Acer нараства от 6,1% на 6,7%.

Като цяло, на световния пазар са доставени 54,2 милиона устройства, в сравнение с 42,5 милиона броя през второто тримесечие на 2019 г. По-рано експертите на Digitimes Research съобщиха, че обемът на световния пазар на лаптопи през второто тримесечие възлиза на 52 милиона единици, достигайки 10-годишен максимум.

Коментирайки числата, Ерик Смит, директор на Strategy Analytics, отбеляза, че най-голямата изненада през последното тримесечие е силното търсене от потребители, които купуват лаптопи за работа, учене и игра, въпреки сериозните икономически затруднения.

Игрите се оказаха ефективно средство за разсейване във физически изолирания свят. По-специално, хромбуците се радват на голямо търсене както от образователни институции, така и от крайни потребители, казва специалистът.

Strategy Analytics ще продължи да следи отблизо динамиката на пазара на лаптопи, за да разбере дали настоящото възстановяване е резултат само от последствията от пандемията или може да се говори за началото на нова ера на растеж в индустрията на ноутбуците.

Коментар