Бил Гейтс с визия за транспорт без въглероден отпечатък

Трябва да нулираме емисиите на парникови газове в рамките на 50 години, смята Бил Гейтс
(снимка: gatesnotes.com)

Основателят на Microsoft Бил Гейтс сподели своята визия за общество с нулеви въглеродни емисии, за да помогне на човечеството да предотврати последиците от климатичните промени.

Милиардерът описа как хората в бъдеще могат да продължат да пътуват, без да увеличават количеството парникови газове в атмосферата. „Използвайте чиста електроенергия, за да захранвате всички видове превозни средства, и евтини алтернативни горива за всичко останало”, казва Гейтс, цитиран от CNET.

„За да предотвратим най-лошото въздействие на изменението на климата, трябва да нулираме абсолютните стойности на емисиите на парникови газове във всеки сектор на икономиката в рамките на 50 години”, смята Гейтс. Но, за да се ​​отървем от въглеродния отпечатък на превозните средства, ще са необходими много иновации, допълва той.

Според Бил Гейтс, в момента транспортът е основната причина за емисиите на парникови газове в САЩ. И докато електрическите превозни средства са удобни за кратки ежедневни пътувания до работа вместо стандартните автомобили, заменяйки градските автобуси и редица други превозни средства, те не могат да се използват за дълги пътувания или като тежкотоварни камиони.

Гейтс смята, че има нужда от евтини алтернативни горива за пътнически самолети, товарни кораби и големи камиони. Той е оптимист по отношение на биогоривата, получени от растения или селскостопански странични продукти, но същевременно разбира, че са необходими много повече иновации, преди биогоривата да станат реалистичен и икономичен вариант за транспорт на дълги разстояния.

Според основателя на Microsoft, самолетите могат да използват така нареченото „електрическо гориво”, което не увеличава емисиите на въглероден диоксид. Единственият проблем е, че днес тези видове горива са от 3 до 7 пъти по-скъпи от изкопаемите.

„Използвайки електричество за комбиниране на водородни молекули от водата с въглерод от въглеродния диоксид, можем да създадем течни горива за съществуващите двигатели с вътрешно горене. Въглеродният диоксид за производството на такова гориво трябва да се получава директно от атмосферата, така че последващото изгаряне на „електрическо гориво” да не води до увеличаване на емисиите”, обяснява Бил Гейтс.

Коментари по темата: „Бил Гейтс с визия за транспорт без въглероден отпечатък”

добавете коментар...

  1. Димитър Иванов

    До Фофу – точно затова съм написал – отворени данни, отворен код, граждански организации, неправителствени организации, независими органи от правителството и т.н. Когато има много страни е доста трудно да се замъти. Не може всички да ги купиш или да ги обединиш около една цел. Точно това е идеята. Освен това отворения код и данните ще бъдат контролирани и следени от гражданите. Въпросът е тези данни да са подробни и ясни, от къде идват. Също така може да се намесят и външни институции – ЕС, САЩ и т.н.

    До Знаещ – да точно така, има много лъжи, но и много истини. Точно затова трябва да има тази система, контролирана от много страни и отворена като данни към всички.

  2. Знаещ

    Всичко е една огромна лъжа. Най-големият замърсител на атмосферата с метан и въглероден двуокис е животновъдството. То е и основната причина да се изсичат навсякъде горите.

  3. Фофу

    Димитър Иванов пропуснал си момента в който казах “може да стане ако участват И държавни структури”. Защото при всичките им недоостатъци, те са единственото което може да се ДОБЛИЖИ ДО незавасим наблюдател, оценител и съхранител на информация.

    И затова мисля точно обратно, че ако мине през частни ръце гарантирано ще се опорочи.

    Наблюдаващи граждани добре, но и за тях няма гаранция, че някой няма тайни лични планове в цялата ситуация или не е изпратен от такъв. А дори и някой да започне с идеалистични цели, но мине през харчене на време, енергия, нерви, с времето идва желание за кеширане ако може на вложеното.

    Та, сложно е.

  4. Димитър Иванов

    Фофу, не съм съгласен, че единствения начин е да се мине през държавни структури и ако се мине през държавни, то ще се опорочат. Трябва да има структура, в която участва държавата, неправителствени организации, фирми, научни центрове, граждани, софтуер с отворен код, контрол от институции и граждански организации, така че да е сигурно, че съвкупно всичко това да е равно на истината за тези данни. А, не както казваш изопачени данни или истински данни, обаче тълкувани според целите на този, който е платил. Ето сега за зелена сделка ще се дават толкова пари, нека има централицирано място, зад което стоят много организации, страни, и учени с техните подписи, че това всичко е истина.

  5. Фофу

    Димитър Иванов това за което говориш може да стане ако участват и държавни структури с техните възможности по места и достъп до статистически данни. Което до момента не става. До момента данните идват от отделни организации, които ако са примерно чисто научни, си събират данните за каквато си тяхна цел са избрали. Те не преливат от пари. Горе долу същото е и за спонсорираните, работят докато има спонсорски пари и в насока в която спонсорите искат.

    За оценка е още по-трудно да се направи, особено зависи кой пита и кой отговаря. Всеки тегли и интерпретира данните според ползата която има. А пък ако само дадена организация има достъп до данните и всички минава през тях, директно лъжат, пак нали както им е изгодно за момента.

    И е трудно да се прави оценка, малко стар пример – преминаването от карбуратор към инжекцион е сързано с по-добро дозиране, смесване и изгаряне на горивото. Но това пък води до по-малък разход и стимулира повече закупени коли и повече каране. Креан резултат повече замърсяване.

    Сигурно е обаче, че милиардите които биха се дали за първоначално за АЕЦ, последвани от милиардите които после заминават за експлатация и последващо погребване, биха били достатъчни примерно да покрият цялата пътна мрежа на всяка една страна с фотоволтаични покриви. Което би дало възможност за захранване докато се кара и с това намаляване на загубите от зареждане на батериите. Както и по-леки батерии. И пътя да е винаги сух. Те.е всички пари за снегорини, гориво и замърсяване от тяхната работа и всички катастрофи … По-малко разход и замърсяване за ремонт на пътя, тъй като основен проблем е замръзвнаето на вода в микро и макро пролуките на пътя и с това разпукването им. По-малко загуби от закъснения …

  6. Симо

    Писна ми от тоя малоумник с неговия болни амбиции все неговите неща да са, уж за.хората, сигурно тва ще е като отровните му ваксини дето има стотици хиляди деца осакатени и парализирани в Индия и Африка, този е за съд за престъпления срещу човечеството…

  7. Димитър Иванов

    Трябва да има някъде централна база данни с карти по страни, по видове правозни средства, видове индустрии, които данни да показват какво е положението в света и как се променя. Също така трябва да има иновации, които са влезнали в употреба и ефекта от тях.
    Иначе само тоя казал, онзи казал, пълно е със статии, мнения, разпокъсани данни и като цяло едно голямо размиване..

  8. Anonymous

    Рецептата е чиста електроенергия и алтернативни горива ПЛЮС дистанционна работа и домашни офиси.

Коментар