В условия на криза, компаниите трябва да инвестират в решения за управление на връзките с клиенти (CRM), съветва Gartner. Ако не го направят, ще загубят конкурентни предимства в продължение на 12 месеца след приключване на кризата, твърдят анализаторите.
Около 40% от компаниите използват кризата като възможност за създаване на условия за ръст след нейното приключване на базата на CRM решения, посочва Gartner, отчитайки досегашния опит.
Намалените бюджети не бива да се разглеждат като причина за липса на инвестиции в CRM. Компаниите да мислят как да харчат по-умно, а не по-малко, съветват анализаторите. Има нескъпи стратегии, които могат да осигурят конкурентни предимства на компаниите, казват още от Gartner.
Повечето фирми са направили големи инвестиции в кол центрове, маркетингови системи, уеб сайтове и автоматизация на продажбите. На базата на всички тези елементи, те могат да подобрят значително своите CRM стратегии.