Нова технология RTX IO на Nvidia позволява на графичните карти RTX 3000 да зареждат данни директно от SSD, заобикаляйки процесора. Това би трябвало да осигури огромно увеличение на производителността в редица игрови сценарии.
Но RTX IO всъщност не е собствена разработка на Nvidia, тъй като разчита на DirectStorage API – приложен програмен интерфейс на Microsoft, пуснат като част от DirectX 12.
API DirectStorage е разработен за конзолата Xbox Series X, но вече е достъпен за персонални компютри, което между другото прави конзолите и компютрите още по-сходни помежду си.
Microsoft твърди, че с API DirectStorage можем да очакваме значително намаляване на времето за зареждане в игрите, както и по-голяма детайлизация и размери на игровите светове.
Според компанията, API DirectStorage е отговорът на напредъка в разработката на сторидж системи и I/O технологии. Най-просто казано, това е инструмент за реализиране на потенциала на ултрабързите PCIe 4.0 SSD дискове.
API DirectStorage се основава на няколко принципа: намаляване на използваните ресурси на NVMe при заявка, поддръжка едновременно на паралелни I/O заявки, които могат да бъдат ефективно подадени към графичния процесор, и по-фин контрол на игрите, когато получат известие за завършване на I/O заявка.
Като цяло, API DirectStorage е възможност за адаптиране на игрите към новите реалности на пазара на компютърни компоненти и по-специално към възможностите на свръхбързите SSD устройства.
Всяка игра ще се нуждае от оптимизация за DirectStorage API, но като се има предвид, че този API се поддържа от конзолата Xbox Series X, вероятно няма да има проблеми с оптимизацията.