Продажбите на 4K телевизори скочиха рязко

Пандемията доведе до ръст в продажбите на телевизори с резолюция 4К
(снимка: CC0 Public Domain)

Пазарът на 60-инчови и по-големи 4K телевизори нарасна значително през първата половина на тази година. Това се дължи на факта, че на фона на пандемията от коронавирус хората започнаха да прекарват повече време вкъщи, гледайки телевизия.

По данни на изследователската компания Omdia, пазарът на 4K телевизори с диагонал на екрана 60 и повече инча възлиза на 12 милиона единици през първата половина на годината. Това е с 23% повече, в сравнение със същия период на миналата година.

Ръстът в продажбите на телевизори е свързан също с популярността на различни видео услуги, включително Netflix, които активно предлагат съдържание с 4K резолюция, отбелязва корейският източник Hankyung.

Samsung Electronics и LG Electronics са лидери на световния пазар за 4K телевизори. През първата половина на годината Samsung заема 31% от пазара при 4K телевизорите с диагонал 60 инча или по-голям, докато LG държи 16,6%.

Оказва се, че двете южнокорейски компании контролират почти половината от пазара на 4К телевизори. На трето място се класира китайският производител Hisense с дял от 9,2%. Следват TCL (8,1%) и Sony (6,1%).

Анализаторите с основание очакват продажбите на 4K телевизори да продължат да растат в обозримо бъдеще, тъй като цените им намаляват.

Коментар