Плочите задминаха CD-тата по продажби в САЩ

Грамофонните плочи стават все по-търсени от ценителите на качествената музика
(снимка: CC0 Public Domain)

Доклад на Американската асоциация на звукозаписната индустрия (RIAA) разкрива интересни факти за първите шест месеца на 2020 г. И въпреки че анализът отразява очаквани тенденции, някои данни правят особено впечатление.

За първи път от 80-те години на миналия век грамофонните плочи превъзхождат компактдисковете. Продажбите на албуми на винил са се увеличили с 4%, спрямо първата половина на 2019 г., достигайки 232 милиона долара. Те генерират 62% от приходите от продажби на физически носители през полугодието.

Общите продажби на физически носители с музика през разглеждания период намаляват до 376 милиона долара, което е спад от 23% спрямо първото полугодие на 2019 г., сочи докладът.

Въпреки че продажбите на плочи процъфтяват и все още се купуват компактдискове, макар и в по-малки количества, физическите носители носят само 4% от общите приходи на звукозаписната индустрия.

Причините за това са както естествени, така и причинени от коронавирусната пандемия. Хората започнаха по-рядко да посещават магазините, музикантите спряха да обикалят по турнета и съответно да продават компактдискове на концертите си, милиони хора в САЩ загубиха работата си и нямат пари за закупуване на CD-та или плочи.

Естествена последица от това е нарастващото търсене на стрийминг услуги. Така например, Spotify добави 12 милиона абонати на Premium услугата си за шест месеца, а в САЩ като цяло броят на платените абонати на стрийминг се увеличи с 24% през първите шест месеца на 2020 г. – до над 72 милиона.

Приходите от онлайн стрийминг на музика са нараснали с 12% през полугодието, достигайки 4,8 милиарда долара, сочи още докладът на RIAA.

Коментар