Tesla готви мини революция с „бисквитена” батерия

Електромобилите Tesla скоро ще се сдобият с много по-добри батерии
(снимка: CC0 Public Domain)

На събитие след броени дни Илон Мъск ще представи нова тягова батерия с цена от 100 долара за 1 киловатчас. Анонсът на този технологичин пробив ще се състои идния вторник, 22 септември, на „Tesla Battery Day”.

Новата батерия значително ще намали разходите за производство на електрически превозни средства, което несъмнено ще се превърне в малка революция в автомобилната индустрия, коментират пазарните наблюдатели.

Вече е известно от какво ще се състои революционната тягова батерия. В мрежата се появиха информации за новите акумулаторни клетки, създадени и произвеждани от самата Tesla като част от проекта Roadrunner.

Поради характерната си форма, тези батерии са наречени „Biscuit Tin”, съобщава Electrec. На външен вид те наподобяват формата на клетка 2170 (21 мм – диаметър, 70 мм – височина), използвана сега в електрическите превозни средства, но диаметърът им е забележимо голям при приблизително същата или малко по-голяма височина.

Смята се, че новият формат ще увеличи специфичната енергия на тяговата батерия: удвояването на диаметъра води до четирикратно увеличение на капацитета на клетката. В същото време разходите намаляват – поради използването на по-малко елементи в тяговата батерия и по-малкия обем на корпусните материали.

Клетките 2170, произвеждани от Panasonic в „гигафабриката” в Невада, се вграждат в Model 3 и Model Y. Но клетките за „бисквитени” батерии ще бъдат произведени от Tesla в отделна фабрика, близо до централата във Фримонт.

„Бисквитените” батерии вероятно ще се използват във всички нови превозни средства на компанията: второто поколение Tesla Model S и Model X, както и бронирания камион Cybertruck.

Коментар